Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer med stoffseter

Startet av NegativeElectrode, søndag 19. juli 2015, klokken 00:00

« forrige - neste »

emil

SitatNissan vil levere en del biler i avtalen.

Er det mangel på hurtiglading på Kangoo som gjør at Nissan må levere x-antall e-NV200?

Uansett flott at Posten går den eneste fornuftige veien, men elbilmotstanderene kommer nok til å bruke dieselvarmeren for alt det er verd.

kaiat

Jeg lurte på om det kunne være at e-NV200 brukes der det ikke er Renault-forhandler, for eksempel i Sogn og Fjordane der det ikke finnes en eneste Renault-forhandler overhodet. Men det kan like gjerne være behov for hurtiglading enkelte steder.

Lynvingen

Det er nok det første, mangel av forhandlerledd. Typisk utslagsgivende i denne type anbud.
Kan ikke se for meg at Posten definerer behov for hurtiglader i sin forespørsel, isåfall ville de nok valgt e-NV200 overalt.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Jejl

#4
Det var på tide.
Dette kunne de gjort i 2012, da Kangooen kom.
Hurtiglading er helt unødvendig for de aller fleste brukere av varebiler.
Hvis brukerne skal være avhengig av å hurtiglade ila en arbeidsdag mener jeg at fossilbil er mer lønnsomt, da det vil gå for mye arbeidstid vekk på lading.
Kjører el-Kangoo selv på jobben, og kan ikke forstå at denne bilen ikke selger bedre.
Med dieselvarmeren klarer den 12,3 mil i 4 minusgrader på tørt føre(min erfaring). Hva klarer konkurrentene uten dieselvarmer under tilsvarende forhold? 7-8 mil?
40.000 km- serviceintervall og 5 stjerner i euro-ncap kollisjonstest, er også en fordel.
Mistenker at mange tror at den er for treg med de 60 oppgitte hestekreftene. Men prøv en selv, vil tro den slår de fleste fossilvarebiler med under 90 hk fra 0-60 km/t.
Min yter 53 kw (=72 hk) og ikke en hk trenger å brukes på oppvarming.

arnejorg1

Da er det bare å bytte ut den fossildrevne postbilen de har på øya hvor jeg vokste opp. Her er det kanskje 2-3 mil med postkjøringsvei tilsammen. Man trenger ikke engang hurtiglading på bilen. Her er det å hente posten på ferga om morgenen og distribuere den i samme slengen. Om ettermiddagen leverer man posten som skal avsted på ferga igjen. Meget ideelt for elbil både vinter og sommer.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA