Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har jeg mus i min Tesla?

Startet av Gondron, fredag 24. juli 2015, klokken 17:48

« forrige - neste »

Gondron

Har fått ein skrue i dekket idag.
Tok kontakt med Bavaria Haugesund og fikk hjelp av ei kjekke dama.
Eg fikk beskjed av Mobile care at om di ikkje kan permanent reparer dekket skulle ikkje service bilen utføre noe reperasjon på dekket og kjøre den til Haugesund.

Hu kjekke dama i haugesund foteller at eg får leigebil sia eg ikkje kan kjøre den sjølv til reperasjon idag (kona er på kurs)

Hun tilbyr seg også å kjøre bilen min hjem til meg neste uke og at hun tar leigebnilen med tilbake til Haugesund
Om det ikkje går an å reparer dekket,
er nytt dekk inkludert i mobile care?

Noen som har erfaring med dette? 

Klykken

Mobile care: http://www.bmw.no/no/no/owners/service/mobileservice21.html

Er det en skade som ikke går innunder garanti og reklamasjon må du betale for reparasjonen, slik jeg forstår det.

Vil tro at det er nok å plugge hullet fra skruen forøvrig (hvis det er eneste skade), som vil si et par hundringser i kostnader normalt sett.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

Slik jeg oppfatter det, så får du heller ikke leibil når skaden ikke dekkes av garantien på bilen. Men gratis transport til verksted er vel dekket, og det skal gjelde selv ved driftsstans grunnet tap av nøkkel, tomt batteri etc.

TM

Fant dette på hjemmesiden til BMW

Veihjelp

Hjelp ved små uhell og punkteringer.
Ved punktering hjelper vi deg på stedet når det er mulig (og nødvendig). Videre service fra BMW Mobile Care ytes bare hvis bilen har runflat-dekk og reservehjul ikke kan skaffes i løpet av 24 timer.

Vi organiserer også hjelp ved mindre uhell, f.eks. hvis du har låst inn nøkkelen i bilen eller mistet den, fylt feil eller kjørt tom for drivstoff. Slike tillfeller kan vi dog ikke dekke merkostnadene som eventuelt oppstår i forbindelse med uhellet (slik som leiebil, hotellovernattning och hjemreise). Ytterligere mobilitetstjenester omfattes heller ikke av denne ordningen.

TM

Sitat fra: TM på torsdag 18. juni 2015, klokken 14:17
Ved punktering hjelper vi deg på stedet når det er mulig (og nødvendig). Videre service fra BMW Mobile Care ytes bare hvis bilen har runflat-dekk og reservehjul ikke kan skaffes i løpet av 24 timer.
Litt interessante formuleringer her. Hva menes de med "når det er mulig (og nødvendig"
Hva legger de i "videre service....."

kanskje best å ha med en jurist i bilen når man er på tur ;)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Antar dere har forsikring også, enten med veihjelp, eller med NAF i tillegg. Mobilitetstjenester gjelder bilen, ikke som en forsikring. Gjør bilen noe dumt, så tar BMW ansvaret. Hvis du gjør noe dumt, så tar forsikringsselskapet ansvaret, hvis ikke det er med vilje e.l.
I3 har ikke runflat. Men hadde den hatt det, så er de ment å tåle en punktering, og BMW har da valgt å stole på det. Derfor tar de ansvar for slike "feil".
Vi kan vel ikke forvente at BMW tar ansvaret for at vi kjører på en spiker utover at de hjelper oss på stedet?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Nei, det er veldig bra hvis de kommer og frakter bilen til verksted. Og hvis man går tom for strøm antar jeg at de frakter deg til nærmeste hurtiglader. De fleste forsikringer dekker også veihjelp i slike situasjoner, men da må man betale en egenandel. Er mobile care dekket i 5 år, eller forlenges den automatisk utover dette hvis man følger serviceprogrammet og benytter merkeverksted ? (tilsvarende Mercedes sitt program)

LMOR

#8
Jeg betaler ingen egenandel for veihjelp via forsikringen. Utover den prisen jeg uansett betaler...
Får også leiebil, hotell osv.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Fikk forresten regning fra BMW Mobile Care i dag på den andre bilen. 441.- per år for en tjeneste som så langt jeg kan se allerede er dekket av forsikringen min og med bedre vilkår. Fakturaen er allerede havnet i søppelet  ;)

Forsett reisen er dekket for opp til 65 Euro, det dekker ikke lange strekket i Norge. Hjemreise og transport er på maks 500 Euro...
Men den dekker hjelp i hele Europa  8)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gondron

Sitat fra: LMOR på torsdag 18. juni 2015, klokken 19:29
Jeg betaler ingen egenandel for veihjelp via forsikringen. Utover den prisen jeg uansett betaler...
Får også leiebil, hotell osv.


Fikk veihjelp, leige bil hotell og eventuell taxi gratis. trengte Ikkje benytte meg av leigebil og taxi. Haste jobb for lapping av dekket. nyvaska bil og god service.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA