Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva gjør en bil grønn!

Startet av M.SKEIDE, torsdag 30. juli 2015, klokken 11:45

« forrige - neste »

M.SKEIDE

Hei har aldri trudd jeg skulle spørre om hvordan man importere en leaf (er en amcar entusiast som har kjøpt Tesla og plutselig var fossilbil tja ja en fossil :P ) har budsjett på 100 000,- til 140 000,- og frister mer med 2013mod Tekna USA versjon med 0 garanti enn en ribbet 2011/2012mod med svært kort garanti..

http://www.ebay.com/itm/151720931781?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&fromMakeTrack=true
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

emil

Hvis du har kjennskap til alt det praktisk rundt import av bil fra USA ser den Leafen ikke ut til å være noe dårlig kjøp sett at bilder stemmer. Eneste er vel at den har blitt kjørt i Georgia (området rundt Atlanta) som ikke er av de kaldeste statene, men heller ikke av de varmeste. Den har fått to sommere der med ca 30-35 grader noe som kanskje ikke er det beste for batteriet. Batteristatusen til Nissan er ikke den mest detaljerte og du kan få en bil med ~10% tap i kapasitet uten at det vises på rapportene.

Husk bare at Carwings og Navigasjon er ting man må klare seg uten her i landet og FM-radioen støtter ikke alle frekvenser heller. Du må sansynligvis kjøpe deg en schuko-ladekabel (medfølgende er normalt sett 110V).

Djance

Hei, Eg venter på Bil fra Gorgia, er en plass mitt ute i Alanteren nå med båt til Tyskland og der fra til Oslo.

Kjøper Nissan Leaf 2013 mod (facelift) SL som di pent heter. Det er noen små forsjeld fra Usa modeller til vanlig tekna.  du får blant annet ikke 360* kamara.

betaler 134.000 kr for den 2013 mod som  er gått 22.800 km. 

Husk få Carfaks rapport,

Garranti/forsikring  kjøper du av IF så du tar Super kasko eller hva den heter. da dekker den Motor,gear,Driverk,Batteripakken. inn til 200.000 km

Han kjøper eg av.

http://www.finn.no/finn//car/used/object?finnkode=59089275&searchclickthrough=true


Kjøper selv ny lader siden 110 V som medfølger.

http://www.ev-institute.no

M.SKEIDE

Naboen importerer amerikanske biler som jobb/hobby ;) er selv mekaniker å ser med en gang at side rutene er sotet, vet det kan bli godkjent hvis det er orginalt og ikke en løs folie men kan det være orginalt? 

Carwings og nav har hun ikke behov før, radio blir kanskje savnet. Men usb og aux er jo der
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

M.SKEIDE

Får 360 kamera på den jeg fant..

Lurt med forsikring TAKK :D

Er 6KW lader standard?  for da kan jeg kjøpe en 32A type 1 fra elbilhjelpen.no og "hurtiglade" ;)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

emil

Sitat fra: M.SKEIDE på tirsdag 23. juni 2015, klokken 22:07
Er 6KW lader standard?  for da kan jeg kjøpe en 32A type 1 fra elbilhjelpen.no og "hurtiglade" ;)

6.6kW lader er standard på SV/SL modeller av oppgradert type (2013 og senere). Fortsatt snakk om saktelading, men 3x hastigheten til vanlig ladekabel med kladd hvis man har tilgang på laderegualtor med 230V/32A med Type2 kontakt eller fastmontert Type1 kabel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA