Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan bruke gavekortet på 2 500,- fra Tesla?

Startet av frekri, torsdag 14. november 2013, klokken 10:26

« forrige - neste »

frekri

Etter å ha lest denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10328.0.html så tenker jeg at det kanskje er lurt å be om å få kontrollere bilen før man overfører betalingen? Når de leverer ut med så mange skader og det står 300km på telleren, så ville jeg vurdert å ikke akseptere overlevering.

Hva tenker dere om å dra innom for å kontrollere før man overfører og henter bilen?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Johnny

Ikke litt aktuelt! Dette kommer til å ordne seg for den aktuelle kjøperen, og det vil det for meg også. Jeg har fortsatt stor tiltro til organisasjonen.

Da jeg kjøpte brukt båt av en forhandler for en tid tilbake, hadde jeg bare kastet et par blikk på båten før overtakelsen. Avtalte med selger at jeg ville gå over båten etter overtagelsen, og returnere for å få ordnet eventuelle mangler. Som sagt, så gjort.
TMS og eGolf.

Epleskreller

Enig med Johnny, de feilene jeg fant etter et par dager på min bil var de kjappe med å fikse. Opplevde Tesla som veldig kundevennlige, bare litt vriene å kontakte.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bmwi3

Sitat fra: frekri på onsdag 06. november 2013, klokken 19:52
Etter å ha lest denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10328.0.html så tenker jeg at det kanskje er lurt å be om å få kontrollere bilen før man overfører betalingen? Når de leverer ut med så mange skader og det står 300km på telleren, så ville jeg vurdert å ikke akseptere overlevering.

Hva tenker dere om å dra innom for å kontrollere før man overfører og henter bilen?

Ja, jeg har gjort det med de bilene jeg har kjøpt nye, men jeg er kanskje i overkant bilnerd og ufattelig pirkete:) Man betaler ikke for en NY vare med feil og mangler gjør man vel....
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

janmb

Å betale i forkant er egentlig lite problematisk - vi har ekstremt god lovgivning i forhold til dine rettigheter der, så du risikerer i praksis ingen ting ved å betale først.

Når det gjelder selve overtakelsen vil jeg nok være litt mer kritisk og heller la de beholde bilen inntil eventuelle grove feil er rettet før jeg i det hele tatt kjører bilen selv. Dette har mest å gjøre med å unngå en diskusjon om hvilke feil som var på bilen fra fabrikk og hva man eventuelt kan bli beskyldt for å ha påført selv i mellomtiden.

Nå tror jeg selvsagt ikke Tesla er vrange på dette, tvert imot virker det som om det er stikk motsatt, men samtidig er det en enkel forsikring mot slike uenigheter. Så melder man selvsagt inn feil som oppdages senere fortløpende.

Når det er sagt er nok heldigvis den episode et særtilfelle - det får MYE oppmerksomhet vi aldri har sett maken til tidligere - noe som langt på vei bekrefter at noe slikt ikke har skjedd før nå.

Det er nok fortsatt 99% sjanse for å få en lytefri bil ved levering.

Husk også at andre fabrikanter også har feil på en liten andel av sine nye biler - det er tross alt helt normalt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

janmb

Ser det ikke som SÅ sannsynlig at Tesla går konkurs med det første...
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

finn_roen

Ved utlevering av en Tesla for noen dager siden ble jeg litt overrasket over anbefalingene jeg burde følge fra Tesla``s Delivery Experience Specialist.
Ble anbefalt å sette regenerering til Low fra Oktober mnd, noe som er forståelig, men ble også anbefalt å ikke legge inn speilene ved parkering om vinteren pga frost skade, er ikke dette noe disse speilene burde tåle, tenker da på ett vern som forhindrer overbelastning, har ikke hatt problemer med dette på min forrige Tesla, og vet ikke om det er ett problem på andre bilmerker..
Hva tenker dere om dette?

cairnz

Sitat fra: finn_roen på torsdag 18. juni 2015, klokken 22:21
Ved utlevering av en Tesla for noen dager siden ble jeg litt overrasket over anbefalingene jeg burde følge fra Tesla``s Delivery Experience Specialist.
Ble anbefalt å sette regenerering til Low fra Oktober mnd, noe som er forståelig, men ble også anbefalt å ikke legge inn speilene ved parkering om vinteren pga frost skade, er ikke dette noe disse speilene burde tåle, tenker da på ett vern som forhindrer overbelastning, har ikke hatt problemer med dette på min forrige Tesla, og vet ikke om det er ett problem på andre bilmerker..
Hva tenker dere om dette?
Tipset om Low er nok der av to grunner. Den ene er at bremsene skal brukes mer, og den andre er at du skal slippe ubehagelige opplevelser når du slipper gassen hardt på veldig glatt føre. Tipset er kurant nok, men hvis du vet hvorfor, så kan du kjøre med normal regen og likevel passe på at du bremser godt opp en gang i blant, og ikke slipper gassen med en gang.

Når det gjelder speilet så kan det kanskje være fordi det kan være vann inni der til tider, hvis det fryser på, så kan kanskje noe gå litt tregt. Kan ikke se noen grunn til at du ikke skulle kunne kjøre automatisk hele året (nå har jeg det på manuelt, foretrekker det, legger de kun inn når jeg vil det).
Elbilist

TeslaSvein63

Jeg har tiltfunksjonen aktiv hele tiden ved rygging. Må jo være like skadelig å bruke den i kulden med tanke på fryst vann. Merkelig formaning fra Tesla. Kanskje speilene er dårlige og det må byttes og repareres mye på dem? Blir jo dyrt det i lengden. Hvor mye varme blir det egentlig i speilhusene når varmen står på. Er det kanskje bare akkurat under / bak speilflaten at det er noen tråder.

Øyvind.h

Sitat fra: finn_roen på torsdag 18. juni 2015, klokken 22:21
Ved utlevering av en Tesla for noen dager siden ble jeg litt overrasket over anbefalingene jeg burde følge fra Tesla``s Delivery Experience Specialist.
Ble anbefalt å sette regenerering til Low fra Oktober mnd, noe som er forståelig, men ble også anbefalt å ikke legge inn speilene ved parkering om vinteren pga frost skade, er ikke dette noe disse speilene burde tåle, tenker da på ett vern som forhindrer overbelastning, har ikke hatt problemer med dette på min forrige Tesla, og vet ikke om det er ett problem på andre bilmerker..
Hva tenker dere om dette?
Innfellbare speil ville jeg absolutt deaktivert på vinteren. Ikke fordi jeg tror motoren nødvendigvis ryker om speilet er frosset fast, men fordi det er kjipt å styre med manuell utfelling av frosne speil. Gjerne etter at man har satt seg inn for å kjøre
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA