Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tilbehør til Mitsubishi Outlander PHEV/hybrid

Startet av Smasher, torsdag 23. juli 2015, klokken 21:26

« forrige - neste »

Smasher

Jeg har foreløpig ikke turt og gå så langt under 25% og har vel da gjerne ligget på 10-12 mil på telleren.

Hvordan klarer andre her seg?

emil

Kjørte 149km på søndag fordelt på 2x65km og et par småturer og da hadde jeg ca 85% ved avgang første tur og bilen gikk i skilpaddemodus i det jeg parkerte på ladeplass. Er helt avhengig av LeafSpy for å se batteristatus når jeg kjører på den måten.

Brukte ca 18kWh noe som skulle gi ca 1.21kWh/mil. Forbruksmåleren i bilen sa 8.4km/kWh (USA bil) noe som skulle tilsi ca 1.19kWh/mil i på europeisk målemåte så tallene fra LeafSpy og bilen er ganske enige.

Powerflux

Hehe, du tyner den nok lenger enn de fleste.
Jeg tyner den selv til tider men opplever at når man kommer under 1,5 kW remaining så er ikke(eller beregnes) ikke forbruket like lineært lenger og det virker på meg som om den siste kW``en fra 1,5 til 0,5 kW går vesentlig raskere enn normalt bruk skulle tilsi.
Dette medførte at jeg gikk tom under en km fra målet nå i høst så såpass hårfin beregning har jeg gitt opp :P
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

jsa061

SitatHehe, du tyner den nok lenger enn de fleste.
Jeg tyner den selv til tider men opplever at når man kommer under 1,5 kW remaining så er ikke(eller beregnes) ikke forbruket like lineært lenger og det virker på meg som om den siste kW``en fra 1,5 til 0,5 kW går vesentlig raskere enn normalt bruk skulle tilsi.
Dette medførte at jeg gikk tom under en km fra målet nå i høst så såpass hårfin beregning har jeg gitt opp :P

Har kjørt litt langturer der jeg virkelig tyner og det jeg innbiller meg er at man kan bruke den siste slanten med strøm hvis batteriet er skikkelig varmt. Hvis man kjører med kaldt batteri derimot så kommer skilpadden og sier hei litt for tidlig :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA