Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla har endelig klart det!

Startet av Klaus_M, lørdag 12. september 2015, klokken 09:19

« forrige - neste »

Klaus_M

Jeg har fått montert en Ensto Chago Efill boks hjemme, som ifølge leverandøren skal gi 16A. Boksen er installert på en ny egen 16A kurs, men den gir kun 8A til min Tesla.
Er det noen som har erfaringer med slikt?
Tesla Model S -70D

Johnny

Går ut i fra at du har fått montert en slik en,

http://products.ensto.com/catalog/21652/product/41755/EVH020.02R_ENG1.html

Slik skal det være når man lader fra et vanlig stikk. Rart om leverandøren har forespeilet deg noe annet i såfall.
TMS og eGolf.

E_S

Det må være en helt inkompetent leverandør som har montert opp en ny 16A-kurs til en ladestasjon og så presterer å montere Schuko (vanlig kontakt) som ikke kan belastes med mer enn 8A kontinuerlig selv om ladestasjonen egentlig er 16A. Om kontakt og støpsel byttes til CEE-typen (blå 16A 1-fas industrikontakt) kan nok boksen "omprogrammeres" til 16A.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Klaus_M

Det er denne jeg har fått montert http://products.ensto.com/catalog/21652/product/32361/EVH020.02_ENG1.html
Altså 16A. Den du linker til en en eldre modell som kun gir 8A.

Det er ingen schuko involvert. Den er montert med fast kabel altså uten støpsel med korrekt dimensjon på kabel.
Tesla Model S -70D

Johnny

Da snakker vi altså om en montør med hodet under armen :)
TMS og eGolf.

RaBalder

Hvis sikring, kabel og boks er dimensjonert for 16A, så er det nok noen dip-switcher i boksen som må snus slik at den tillater 16A og ikke 8A.

Regner med at du har forsøkt å øke antall ampere i bilen (slik at det ikke står en gammel begrensning i bilen på 8A).

Klaus_M

Det er ikke noe feil med monteringen. Den er trukket rett ut med skikkelig 2,5 kabel. Det er dipswitches i den, og ifølge bruksanvisningen står de korrekt.
På skjermen i bilen, får jeg den ikke over 8A.

Leverandør skulle komme innom og måle på den.
Tesla Model S -70D

Rav4_EV

Har du prøvd å løse ut sikringen og legge den inn igjen?
Om elektriker har endret Dip-switch etter at strøm er påkoblet er det ikke sikkert at de er lest av programvaren.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Klaus_M

Tesla Model S -70D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA