Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: USB indgang, hvor sidder den og kan den eftermonteres ?

Startet av Joachim@sancon.no, fredag 12. juni 2015, klokken 22:35

« forrige - neste »

sigurdi

En ting en også må ha med i tankene når en skal lade etter kort tid på veien, Range mode gjør at batterivarming tar svært mye lengre tid, siden den elektrisek batteri varmeren er skrudd av og kun spillvarmen fra cellene gir oppvarming. 
Så bruke litt ekstra energi på å varme batteriet kan gi mye høyere hastighet på SC og spare tid. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Muffinman

Sitat fra: fonberg på lørdag 23. mai 2015, klokken 19:36
Var forøvrig fire andre som ladet samtidig med meg da; tre av disse var taxier.
Samboeren min var ladet der samme dag ca. kvart på tre om ettermiddagen, og da stod det også tre taxier der. Tror vi skal være glad for at Stjørdal er oppe og går.

Lynet

Sitat fra: sigurdi på søndag 24. mai 2015, klokken 23:16
En ting en også må ha med i tankene når en skal lade etter kort tid på veien, Range mode gjør at batterivarming tar svært mye lengre tid, siden den elektrisek batteri varmeren er skrudd av og kun spillvarmen fra cellene gir oppvarming. 
Så bruke litt ekstra energi på å varme batteriet kan gi mye høyere hastighet på SC og spare tid. :-)

Men er det noen som har data på når batterivarmen slår inn?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

OleJA

Sitat fra: sigurdi på søndag 24. mai 2015, klokken 23:16
En ting en også må ha med i tankene når en skal lade etter kort tid på veien, Range mode gjør at batterivarming tar svært mye lengre tid, siden den elektrisek batteri varmeren er skrudd av og kun spillvarmen fra cellene gir oppvarming. 
Så bruke litt ekstra energi på å varme batteriet kan gi mye høyere hastighet på SC og spare tid. :-)
Forsåvidt sant, men batterivarmeren er bare på inntil det er maks 30kW begrensning på regen. Da er det fremdeles masse begrensinger på ladefart.
Det som hadde vært kjekt, er om bilen selv hadde funnet ut at en var på vei til en supercharger og varmet opp batteriet for maks ladefart like i forkant.
Tror Tesla tom. har et patent på dette, men er tydeligvis ikke implementert enda.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

eg1l


Oreo

Noen som har testet farta etter den midlertidige stenginga?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Muffinman

Jepp. 116kW to ganger i dag. Omtrent som før for min del.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA