Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalget sept. 2015

Startet av franvalseca, tirsdag 06. oktober 2015, klokken 10:08

« forrige - neste »

franvalseca

Hei,

vi har aldri hatt en elbil i familien. Vi har en småbarn (1 år) og vurderer kjøp av en elbil.

Jeg har sett 2 kandidater:

Think City 2010: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61869696

Peugeot iOn 2011: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63619912&searchclickthrough=true

Vi har nylig flyttet og nå er vi avhengig av bilen til å kjøre sønnen vår til barnahagen og videre til jobben (rund 15 km en vei)

Jeg har snakket med Think selgeren, denne har Zebra batterier men nevnte at bilen hadde akkurat idag en ladingproblem, bilen klarte ikke å lade. Kunne dette var noe alvorlig? Eller kanksje noe man kan lett fixe?

Hvordan ser dere disse to biler?

Vurderer også å kjøpe en Buddy, enten den classic (3 seter, ikke2!) eller den BAES.

Min opprinelig budsjett er rundt 60.000 km. kunne evt. gå opp til 80.000 hvis trillingen er verdt det.

Hva synes dere? Jeg trenger litt råd.

(takk på forhånd for å lese min dårlig norsk :))

Elmo

Jeg ville definitivt valgt trillingen.
For det første har jo Thinken bare to seter, og det blir jo fort snaut. Men viktigere, Think med Zebra er verdiløs hvis batteriet går istykker, og det skje dessverre en del så å kjøpe den nå er sjansespill.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

OlavEmil

Ville definitivt ikkje gitt 50 000,- for ein Think som ikkje ladar. Om ein har veldig lyst på Think, og er glad i å mekke, kan ein kanskje rettferdiggjere å gje 10 - 15 000,- for han.

Trilling er trygt og godt, når du berre skal ha ein enkel elbil til å køyre rundt i nærområdet, og ikkje vil mekke og skru :) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

TB

Trilling / Peugeot iOn er uten tvil eit tryggere valg enn Think som ikkje ladar.

Men, eit tips - sjekk litt nærmere ang. utvalget i trillinger. Den omtalte iOn er importert frå Danmark. Dette betyr at garanti normalt sett er 3 år, dvs. garanti til 2014. Batteri og motor har 5 år garanti på import biler.

Om du finn ein bil levert ny i Norge vil både C-Zero og iOn ha 5 år garanti på bil, og 8 år på batteri.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

kodalse

Peugeot iOn er uten tvil det beste valget her.
Den fungerer fra du setter deg inn og du trenger ikke bekymre deg over om noe går i stykker.
Mye bedre med tanke på barnesete og handel når det kommer på tale.

Er ca 80000,- innenfor budsjettet er dette en "Nobrainer"!
Uansett ikke betal noe mer. Noen Trillingeiere tror de sitter på gull...
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA