Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av karl100, torsdag 06. august 2015, klokken 00:19

« forrige - neste »

karl100

Hei, har vært og hentet ut 85D. Får høre fra Tesla at de ikke får tatt vekk den klebrige massen som har rent utover i frunk som vist på bildet. Mistenker at de fleste biler som leveres nå har dette. Bør jeg kreve at de tar det vekk eller driver jeg med pirk og bør la det være som det er?

Martinius

Huff, leverte Tesla ut bilen med det der? Jeg synes de burde fikset det før bilen ble levert. Synd at en herlig bil skal skjemmes av elendig kvalitet på selve utleveringen. Her er det jo en fysisk skavank ved bilen i tillegg. Be Tesla ordne opp.

Også_Øyvind_H

Hadde det samme på min som ble utlevert nå i juni. For meg er dette pyttsann og noe man kan vaske vekk selv, men dette er vel noe man må definere selv hva man aksepterer.

Det er mange andre feil/usikkerheter som er mer slitsomme (jeg har en del etter 14 dager).
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Hodetelefoner

Normale mennesker klarer vel kanskje å fjerne slikt selv? Brukt mere tid på dette innlegget enn hva fjerningen hadde tatt :p

cra

Med mindre jeg bodde slik til at jeg uansett passerer et servicesenter hadde jeg fiksa det selv. Kanskje tatt en telefon til servicesenteret og hørt hva de anbefaler slags type middel for fjerning. Evt. e-post, hvis de svarer på slike.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

karl100

#5
Sitat fra: KristofferH på onsdag 01. juli 2015, klokken 08:47
Normale mennesker klarer vel kanskje å fjerne slikt selv? Brukt mere tid på dette innlegget enn hva fjerningen hadde tatt :p
Om du leser det jeg skriver så er det akkurat derfor jeg tar opp dette, får ta det med teskje:

1. Det fremstår lett å tørke av for "normale mennesker" men Tesla får det ikke til/vil ikke gjøre det (DS sier at det skal være sånn, serviceperson sier at det ikke skal være sånn men for vanskelig å fjerne til at han vil gjøre det). Jeg har ikke hentet ut bilen, de holder på å rette opp andre feil jeg fant så det er altså ikke snakk om å dra tilbake med bilen.

2. "Alle" bilene de leverer ut nå ser ut til å ha dette og virker som de ikke var klar over det. Likevel ser det ikke ut til at de tar tak i det, ikke akkurat "takk for at du gjorde oss oppmerksom på dette".

Takk for tilbakemeldinger, ser ut til at jeg kan tørke det av selv.

mj

Ved overlevering av ny bil skal det IKKE være slik og Tesla MÅ ordne dette uten spørsmål. Skulle det allikevel være ''glemt bort'' burde de spurt fint om du kan ordne det selv og kanskje gitt deg med noe på kjøpet. F.eks matter, type 2 kabel eller noe annet du kunne ha bruk for.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

cra

Hvis de fortsatt ahr bilen til klargjøring/fiks av andre feil stiller det seg litt annerledes; da skulle det bare mangle at de tar det bort. Jeg trodde du hadde henta bilen og oppdaga det etter at du kom hjem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

MeTesla

Jeg hadde nøyaktig samme case da jeg hentet min nye bil i går og det var det eneste jeg stusset på under overtakelsen. Karen fra Tesla trakk på skulderene og var uinteressert i mitt funn og jeg var ivrig på å komme meg hjem med gliset.

Jeg får vel fram med kluten, gidder ikke reise 10 mil for å få de til å gjøre det om ikke det er andre grunner til det, at slimet bare er et symptom på noe annet hva nå enn det kan være.

Teslanewbie

Ja det er den servicen man får når en kjøper bil til
> 700 000 kr...  hvorfor skulle de i hele tatt gidde å vaske det vekk ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

pej

Har det samme jeg også på en helt ny 85D. Er utrolig seigt og setter seg på fingrene som kvae. Skal prøve å fjerne det selv. Det havner på lista over ting som må fikses.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

TeslaK

Jeg har også dette..får vel prøve å fjerne det selv.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

petersv

Hvor  er denne massen? Under panserlokket, eller nede i panserrommet? Litt sitrusrens eller skismøringsfjerner tar det vel?

karl100

Fikk i dag høre fra en i Tesla at massen skulle bidra til å dempe vibrasjoner/støy (husker ikke helt), ligger under en gummilist. Det at den renner ut har visst nå blitt rapportert oppover i Tesla-systemet.

Bjørn Tore Vibeto

Det er visst nok "Butyl", et slags syntetisk gummi stoff. Det fjernes enkelt. Fjern det grøvste, med fingrene og vask vekk de siste restene med rød sprit. Fikk det på et vindu som hadde stått i sola en stund, dukket da opp etter at jeg åpnet vinduet og lukket det igjen.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA