Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Deffekt Hjullager - 54000 Km

Startet av boomtown2, torsdag 04. juni 2015, klokken 10:51

« forrige - neste »

boomtown2

Jeg sliter med mine nøkler til min leaf. Ha skiftet batteri på begge. Den skriver på skjermen Key is not detected. Kan ikke låse med fjernstyring. Kan kun starte når dem holdes tett opp til rattet.

soulcam

Høres jo veldig ut som batteriet er tomt. Men da du nevner du har byttet så ville jeg tatt turen til forhandleren din og fått nøkkelen sjekket.

BE

Kaputt batteri, eller lagt batteriet inn feil vei?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

emil

Har selv byttet til nytt men dårlig (Biltema) batteri. Kjøpte nye batterier av kjent merke og alt ble mye bedre.

cra

Jeg har også blandede erfaringer med billig-batterier. Har alltid et brett liggende, og de fungerer utmerket i diverse klokker, termometere osv, men i FOB'en til Leaf ser de ut til å komme til kort, ja.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nr1rayner

Bytta selv batteri i begge nøkler.
Husker ikke hvor det ble kjøpt, men sikkert Biltema.
Ingen problem med batteriene deres, brukt mange av de og aldri hatt noen problem.

Men, jeg fikk samme problem som trådstarter, og trodde et øyeblikk at nøklene måtte kodes om (slik er det på enkelte biler vet jeg).
Problemet hos meg var såre enkelt. Plukk ut batteriet og sett det inn på nytt. La gjerne nøkkelen være uten batteri i noen minutter.
Hva feilen var vet jeg ikke, men noe ble hvertfal feil, på begge nøklene.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

bjorn_2390

Tråden begynner å bli gammel, men likevel:
Jeg har erfart det samme: Kjøpte billig batteri, og nøkkelen fungerte ikke. Kjøpte nytt billig batteri, for jeg hadde egentlig ikke dårlig erfaring med disse fra tidligere. Det samme skjedde.

Kjøpte så noe dyrere batteri (mulig man får det man betaler for)  : Etter dette, har jeg ikke hatt problemer i det hele tatt.
Blå Euro-Leaf (2012)

cra

Sitat fra: bjorn_2390 på søndag 31. mai 2015, klokken 17:27
Kjøpte så noe dyrere batteri (mulig man får det man betaler for)  : Etter dette, har jeg ikke hatt problemer i det hele tatt.

Krøp til korset forleden jeg også og kjøpte en pakke fra Duracell med to batterier i det. Kostet bare dobbelt så mye for to batterier som det koster for 20 levert fraKina. Det er snakk om beløp så lave at jeg måtte sprette en famtilapp uansett, så det er vel verdt det kontra spetakkelet fruen ville stelt i stand hvis jeg sa at jeg har fiksa det, men så blir hun stående fast på ferga.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

TB

Stående igjen på ferga uten nøkkel kan fort skje.  :)

Har fått fortalt historie frå ein som starta opp sin fosilbil - var inn igjen i huset og med nøkkel i lomma. Bytta jakke, og reiste avgårde. På ferga stoppa han bilen. Når ferga var framme var det ikkje like enkelt starte når nøkkel var heime.... Bilen stod oppe i "2 etg" på sida, slik at henting med flatvogn heller ikkje var til hjelp.

Løysning var å låne seg bil, reise 2 timar tur/retur for å hente nøkkel. I mellomtida reiste bilen tur/retur over fjorden.  :D  (Han slapp å betale for alle ferjeturane.)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

xzornixz

Sitat fra: TB på mandag 01. juni 2015, klokken 21:11
Stående igjen på ferga uten nøkkel kan fort skje.  :)

Har fått fortalt historie frå ein som starta opp sin fosilbil - var inn igjen i huset og med nøkkel i lomma. Bytta jakke, og reiste avgårde. På ferga stoppa han bilen. Når ferga var framme var det ikkje like enkelt starte når nøkkel var heime.... Bilen stod oppe i "2 etg" på sida, slik at henting med flatvogn heller ikkje var til hjelp.

Løysning var å låne seg bil, reise 2 timar tur/retur for å hente nøkkel. I mellomtida reiste bilen tur/retur over fjorden.  :D  (Han slapp å betale for alle ferjeturane.)

*like*  ;D ;D ;D

soulcam

Sitat fra: TB på mandag 01. juni 2015, klokken 21:11
Stående igjen på ferga uten nøkkel kan fort skje.  :)

Har fått fortalt historie frå ein som starta opp sin fosilbil - var inn igjen i huset og med nøkkel i lomma. Bytta jakke, og reiste avgårde. På ferga stoppa han bilen. Når ferga var framme var det ikkje like enkelt starte når nøkkel var heime.... Bilen stod oppe i "2 etg" på sida, slik at henting med flatvogn heller ikkje var til hjelp.

Løysning var å låne seg bil, reise 2 timar tur/retur for å hente nøkkel. I mellomtida reiste bilen tur/retur over fjorden.  :D  (Han slapp å betale for alle ferjeturane.)


Dagens :D :D ;D

cra

Sitat fra: TB på mandag 01. juni 2015, klokken 21:11
Løysning var å låne seg bil, reise 2 timar tur/retur for å hente nøkkel. I mellomtida reiste bilen tur/retur over fjorden.  :D  (Han slapp å betale for alle ferjeturane.)

Ja, i teorien kan du jo bruke ferga som P-plass gratis så lenge du ikke sitter i bilen, siden bilen er gratis.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA