Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglader

Startet av cra, lørdag 02. januar 2010, klokken 23:54

« forrige - neste »

cra

Hører på Radio Norge akkurat nå at "VG i dag" har testen "den perfekte familie-elbil". Blir kanskje nødt å kjøpe dagens avis og se hva de skriver. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cobos

Jeg hørte også den, og lurte fært på hvilken bil de mente med det? Hvis noen har lest dagens VG kan de ikke si noen ord her ?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

HHF

Prøvde å snike meg inn på "buy and read" delen på VG-sidene og kunne ihvertfall konstatere at det nok er snakk om Nissan Leaf her ... Særlig mye mer klarte jeg ikke å tyde.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

HHF

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

bosonic

Vil benytte denne annledningen til igjen å berømme VG bil-og-motor som skriver noenlunde seriøst om elbil og bidrar i sterk grad til at befolknningen holdes fortløpende orientert om elbilutviklingen.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

hens

Tja,
Kanskje er jeg litt pessimistisk, men i de vel 20 årene jeg har interessert meg for elektrisk drift har jeg hørt litt for mange ganger at det om et par år vil komme noe.........
Og så hører vi ikke mer!

Vi får se! Buddy er her nå.
Kanske VG kunne skrive litt fakta om det som er tilgjengelig  nå. ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

bosonic

Sitat fra: hens på søndag 29. november 2009, klokken 22:24
Vi får se! Buddy er her nå.
Kanske VG kunne skrive litt fakta om det som er tilgjengelig  nå. ;)
Mitt inntrykk er at mange av de som har tenkt tanken på kanskje å skaffe seg elbil kjenner til Buddy (Reva og Think) og deres begrensinger, derfor er det elbiler med 5 seter og 15mil(+) rekkevidde om folk er mest opptatt av.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

hkaspenberg

Sitat fra: hens på søndag 29. november 2009, klokken 22:24
Tja,
Kanskje er jeg litt pessimistisk, men i de vel 20 årene jeg har interessert meg for elektrisk drift har jeg hørt litt for mange ganger at det om et par år vil komme noe.........
Og så hører vi ikke mer!

Nå har ikke jeg så lang fartstid som hens, kun 10 år per 15. august, men jeg er enig i fremstillingen. Det har alltid vært mye som skal komme "om et par år". Sist gang el-biler var veldig i skuddet var rundt 2001-2002 pga. lovgivningen som skulle komme i California. Den loven klarte jo oljelobbyen å ta kål på. Vi får se om bevisstheten rundt klimaproblemene har nådd kritisk masse og ikke lar seg stoppe.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Cobos

Spør du meg er det en viss forskjell. I 2001 var det GM som kom med EV1 som de aldri solgte men bare leaset og det var ikke akkurat noe de virkelig slo på stortromma av. Nå derimot skulle en jo nesten tro at hele GM sin framtid er basert på Volt. Tilsvarende mener Ghosn sjefen i Nissan at 10% av alle bilene deres vil være elektriske om 5 år. 10% av de bilene de selger. Det er faktisk noe annet enn at de gjemt nede i produktporteføljen sin har en elbil eller en hydrogenbil det er laget noen prototyper av. Ta en titt på hva Ghosn sier her.

Store små aktører som Tesla skviser de store produsentene til å produsere elbiler. Med mye strengere miljøkrav på trappene, salg av miljøverstinger som sliter er det fleste nødt til å ha kompetanse på elbiler eller andre miljøalibi.

Dermed er min antagelse at dette går ikke bort av seg selv. Men det kommer til å bli veldig spennende å se hvor godt mer normale elbiler som Leaf og til en viss grad MiEV faktisk selger når de er fritt tilgjengelig.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

El rayo

Har journalisten glemt Citroen Saxo/Peugeot 106 Electrique, Citroen Beringo/Peugeot Partner Electrique og Renault Clio El? De ser akkurat ut som vanlige biler og er laget i anseelige antall.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Her kommer vel begrepet "tabloid " til sin rett. Sannhetsgehalt og opplysningsinnhold er uinteressant så lenge løssalget øker.

Finnes ikke interessant å skrive om noe som er tilgjengelig og virker så lenge det finnes "superbiler" i journalisters fantasiverden som kan kjøre 500 kilometer på en lading, og lades på 10 minutter fra en 10 A kontakt.

Derfor er det jeg sender svar til disse krabatene med litt faktainformasjon.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA