Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er det venstre vil med avgiftslettelser på pluginhybrider?

Startet av torjen6, søndag 23. november 2014, klokken 15:41

« forrige - neste »

torjen6

ZOE OBD-kontakten og diagnostisk verktøy?

Som teknisk interessert ZOE eier, er eg interessert i batteri data og andre elektriske verdier.

OBD-kontakten beskrives med en "gummideksel" som det gjorde av BDZ.

Har noen erfaring med Renault ZE kjøretøy og registrering av kjøretøy-spesifikke batteriinformasjon, etc.

Har nokon kjøpt OBDII Bluetooth til Zoe ? Og hvor kjøpte du den ? Har kommet over ein frå Honkong som selger påstår virker til Zoe, men eg er litt usikker på det, sjekk denne nett siden; http://m.dhgate.com/product/zoe-hot-wholesale-mini-elm-327-bluetooth/168865380.html

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

elektrolux

Deler din skepsis. Men bildet antyder jo at dette er testet?

Min første prioritet når jeg handler bil er nettopp å anskaffe verktøy til å kunne jobbe på den, og Zoe er for meg den mest interessante Elbilen.

I ditt tilfelle ville jeg snakket med selger og bedt om noen flere bilder som viser menyen på smart telefonen. Kan han vise til det ville jeg prøvd produktet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

OBDII adapteret følger jo diverse standarder så det er nok mer eller mindre identisk med det som vi bruker i Leaf og burde fungere. Det er vel værre å finne software som kan lese ut de nødvendige bilspesifike dataene.


HarmOtten

I bought the iCarsoft i907, and it works great on the Zoe.
With the data I gathered so far, I am creating a nice chart that shows the Maximum charge power depending on the temperature and the state of charge (SOC).
Is there anybody else in Norway that also has the i907?
I am really interessted in the following data at low battery temperatures (between -20°C and 0°C):
EVC   95 - Max charge power [kW]
EVC 109 - T battery [°C]
EVC 112 - Battery %

Please let me know if you can help me with some date to complete the chart (see attached to this message).

elektrolux

I have access to a Zoe and iCarsoft i907 but how do you accumulate the data? For me it looks like live data only.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HarmOtten

Hi elektrolux,
That is correct, the i907 can only show live data on its screen. But if you select the following 3 paramaters in the diagnose mode, you can collect the data manually.
EVC   95 - Max charge power [kW]
EVC 109 - T battery [°C]
EVC 112 - Battery %

It would be really interessting just to have a few measurements at low temperatures at different SOC's.

HarmOtten

Yes, the State of Health of the battery is also available.
Parameter: LBC 117 Battery health [%]
For my Zoe it was, after driving a bit more than 40.000km, surprisingly still 100%.

elektrolux

Sitat fra: HarmOtten på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:59
Hi elektrolux,
That is correct, the i907 can only show live data on its screen. But if you select the following 3 paramaters in the diagnose mode, you can collect the data manually.
EVC   95 - Max charge power [kW]
EVC 109 - T battery [°C]
EVC 112 - Battery %

It would be really interessting just to have a few measurements at low temperatures at different SOC's.

Could do that, but contrary to normal belief, Norway ore at least not Stavanger is not that cold. In fact I was out on my motorbike enjoying warm sun just a few days ago.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HarmOtten

#9
The data collected so far, see new charts below.

Please keep more data coming! Especially when the battery temperature is <=5°C or > 20°C.

EVC 95 - Max charge power [kW]
EVC 109 - T battery [°C]
EVC 112 - Battery %


Thanks, Harm.

HarmOtten


elektrolux

Interesting to see how restricted 43 kW charging is. According to this it seams a lot better to go for the new 22 kW charger.

I guess with the better range of the later car and more effective charging og this car there will be very few situations where the old 43 kW car could actually beat the new one in say a 24 hr Le mans style race.   
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HarmOtten

@elektrolux,
I do not totally agree with you. If you look at the bottom chart, and look at the red area, 43kW charging is indeed restricted, especially at lower temperatures. But you should look at the (light) orange area, because that is the part where the Zoe Q210 can actually charge quicker than 22kW. This area is a lot bigger then the red area.
Beside this fact, there is maybe an even more important reason for choosing the Q210 above the new R240 model. I will try to explain.
What are the first two question people always ask you as a Zoe-driver:
1. How far can you drive on a full battery?
Answer: About 150km depending on the circumstances. *People look a bit worried*
2. How long does it take to charge the battery?
Answer: When you are at a quick charger only half an hour! *People look positive surprised*
But if the answer to the 2nd question would be, "At least one hour", then people will keep looking worried.
What I am trying to say is, that the 43kW quickcharge option is a major selling point. To my opinion, it is a more important issue than the improved efficiency.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA