Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Overfakturering ved hurtiglading?

Startet av emil, lørdag 30. mai 2015, klokken 12:09

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: hottentott33 på onsdag 06. mai 2015, klokken 15:07
Men Leaf p.t. stikker seg altfor mye ut mht. utseendet, jeg liker best å gjemme meg i mengden :)
Det begynner forresten også å bli en stor mengde Leaf å gjemme seg i.. :P
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

hottentott33

Sitat fra: tomrh på onsdag 06. mai 2015, klokken 16:17
Sitat fra: hottentott33 på onsdag 06. mai 2015, klokken 15:07
Men Leaf p.t. stikker seg altfor mye ut mht. utseendet, jeg liker best å gjemme meg i mengden :)
Det begynner forresten også å bli en stor mengde Leaf å gjemme seg i.. :P

Hehe, joda. Men jeg synes det er greit å parkere på gårdsplassen uten at alle ser at det er en elbil ved første øyekast :) Men det er meg, jeg stikker meg nok frem om jeg ikke skal gjøre det med bilen også :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Råde

He he. Da oppfordrer jeg deg til å legge inn et bilde i skrytebilder tråden på golf-delen :D
e-Golf | X75D

hottentott33

Sitat fra: Råde på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:27
He he. Da oppfordrer jeg deg til å legge inn et bilde i skrytebilder tråden på golf-delen :D

Fredag er dagen, jeg bare tyvstartet litt på signaturen :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Råde

Sitat fra: hottentott33 på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:38
Sitat fra: Råde på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:27
He he. Da oppfordrer jeg deg til å legge inn et bilde i skrytebilder tråden på golf-delen :D

Fredag er dagen, jeg bare tyvstartet litt på signaturen :)
Mente ikke bilen

SitatMen det er meg, jeg stikker meg nok frem om jeg ikke skal gjøre det med bilen også :)

;D
e-Golf | X75D

tomrh

En annen praktisk fordel e-Golf over Leaf tror jeg er ladetiden for hurtiglading, stemmer ikke det? En e-Golf fikk levert 11 kWh på 18 min, et snitt på 36,7 kW (- og på bildet i innlegget ser det ut å være noen få plussgrader?) Leafen begynner bra men faller altfor fort i effekt, ofte under 30 kW bare etter noen minutter selv i flere plussgrader. Oppleves tregt ihvertfall, det har hendt at vi har tatt mjauen på lengre turer med bra hurtigladedekning.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

emil

Sitat fra: tomrh på torsdag 07. mai 2015, klokken 07:32
En annen praktisk fordel e-Golf over Leaf tror jeg er ladetiden for hurtiglading, stemmer ikke det? En e-Golf fikk levert 11 kWh på 18 min, et snitt på 36,7 kW (- og på bildet i innlegget ser det ut å være noen få plussgrader?) Leafen begynner bra men faller altfor fort i effekt, ofte under 30 kW bare etter noen minutter selv i flere plussgrader. Oppleves tregt ihvertfall, det har hendt at vi har tatt mjauen på lengre turer med bra hurtigladedekning.

Leaf har nok ulempen med at batteripakken ikke har varming/kjøling, men under ellers like forhold tror jeg ikke tiden på hurtigladingen er veldig forskjellig. Noen minutters forskjell på en sjelden hurtiglading i ny og ne tror jeg ikke vil være avgjørende for veldig mange. Da vil f.eks Leafs mulighet for 6.6kW saktelading være mye viktigere enn e-Golfs utdaterte lader på bare 3.6kW

Når det er sagt lurer jeg på hvilken bil (med Combo-kontakt) som ladet før meg på Kiwi Lund i går, status på dislayet sa 72% SOC, 8.7kWh levert og 125 minutter brukt...

THE

Enig med Emil at det aller største ankepunktet på eGolf er maks 3,6kW AC lading. Det alene (og at jeg aldri har likt VAG-produkter) førte til at jeg droppet eGolf og kjøpte Renault Zoe. Alt hadde vært mye mer praktisk i forhold til service o.l med Golf siden jeg kjører forbi forhandler to ganger daglig. Med Zoe har jeg drøyt 200 km hver vei til merkeverksted.

Kvalitetsinntrykket og kjørekomfort på eGolf er nok i en annen liga sammenlignet med Zoe som gir inntrykk av å være en "billigbil". Poenget mitt er at man velger den bilen som passer best til behovet man har. Finnes det flere biler som dekker behovet ditt, så er valg av bil avhengig av følelser og smak og behag. Både eGolf og Leaf er solide og gjennomtenkte biler med sine fordeler og ulemper. Hva man legger vekt på som viktige egenskaper varier fra person til person. Jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig å rakke ned på andre for at de har valgt et annet produkt enn deg selv. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Hansi

http://insideevs.com/2016-nissan-leaf-get-25-larger-battery/

Vil VW svare med større batteripakke hvis dette viser seg å stemme?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

emil

Tror ikke e-Golf vil komme med noen større oppdateringer enda, den er jo fortsatt ganske ny. Først hvis de ser at salgstallene faller at de kanskje gjør noen endringer, og til nå selger den jo som bare det her i landet.

Leaf derimot begynner å dra på årene, og da er en litt større batteripakke en siste krampetrekning så man kan holde salget oppe frem til en ordentlig ny modell kommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA