Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva synest dere kan forbedres på Model S

Startet av Helge, søndag 23. august 2015, klokken 14:56

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Helge på torsdag 30. juli 2015, klokken 09:04
Sitat fra: elektrolux på torsdag 23. juli 2015, klokken 15:14
. . oppdaget at det ikke er så veldig mye skjevt man skal /holde sette et slikt batteri før kjølevann-nivået mellom cellene blir skjevt.
Vil ikke akkurat alle 45 grader "litt" da, men det skal nok mere til for at elektrolytten skal flytte på seg.
Jeg "plugger" alltid batteriene med slanger som på bildet jeg linket til allerede før jeg løfter dem ut av kassen, så mine er alltid fulle av kjølevæske.


Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Sitat fra: Elmo på torsdag 30. juli 2015, klokken 09:19
Sitat fra: Helge på torsdag 30. juli 2015, klokken 09:04
. . oppdaget at det ikke er så veldig mye skjevt man skal /holde sette et slikt batteri før kjølevann-nivået mellom cellene blir skjevt.
Vil ikke akkurat alle 45 grader "litt" da, men det skal nok mere til for at elektrolytten skal flytte på seg.
Jeg "plugger" alltid batteriene med slanger som på bildet jeg linket til allerede før jeg løfter dem ut av kassen, så mine er alltid fulle av kjølevæske.
Nei, men du trenger ikke så mye som 45 grader...

Vinkelen avgjør forøvrig hvor skjevt du klarer å få kjølevæskenivået mellom cellene og jeg brukte 45 grader som eksempel for med den vinkelen klarer du å få til stor forskjell på kjølevæskenivå på bare et par sekunder.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Trond Arve

Antar to av blokkene er de du kjøpte av meg? Stemmer at en av blokkene veltet under transport, ble liggende noen sekunder. Si fra om de er ødelagt, da hever vi kjøpet, pengene tilbake  :D
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Helge

Sitat fra: Trond Arve på fredag 31. juli 2015, klokken 09:08
Antar to av blokkene er de du kjøpte av meg? Stemmer at en av blokkene veltet under transport, ble liggende noen sekunder. Si fra om de er ødelagt, da hever vi kjøpet, pengene tilbake  :D
Ja de to blokkene med rød kjølevæske var fra deg  :)

Jeg betviler om batteriveltet skal ha ødelagt den blokken.  Den var av G type og blir forøvrig ikke tatt i bruk nå. Det andre var D type og ble tatt i bruk for 2 dager siden. Så langt (kun 2 dager) ser det bra ut med den og dersom den ikke gjør tegn på å være dårlig i løpet av noen få oppladninger til kan jeg vel anse den som i orden ;D
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA