Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av TrondW, søndag 22. februar 2015, klokken 13:36

« forrige - neste »

TrondW

Er det OK at bilen står på mens man hurtiglader. Har nok en bug i SW som gjør at jeg ikke får varme i bilen på annen måte...(vil ikke oppgradere SW siden jeg er avhengig av 32 amp lading).
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

GelpMan

Jeg går inn på: Settings, Climate og huker av for Auxiliary heat.

Må gjøre det hver gang jeg lader og sitter i bilen for å få varme, hvis ikke blåser det bare kaldt.

Blir vel det samme å aktivere Auxiliary heat når du stopper bilen og så bare sette i gang lading som vanlig...?

Vind

Det fungerer helt fint - Hos meg kommer skjermbildet for auxilary  heat opp når jeg stanser, og jeg har også rpogramert det på en knapp.  Trykk på den før man starter hurtigladingen.  Jeg har noen (men ikke alle) opplevd at hurtigladingen stopper om man starter varmingen etterpå.  Tror det ble løst forige gang jeg fikk softwareoppdatering, men har vendt meg til å sette på først.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

TrondW

Sitat fra: GelpMan på søndag 01. februar 2015, klokken 11:28
Jeg går inn på: Settings, Climate og huker av for Auxiliary heat.

Joda, jeg gjør det samme, men etter noen minutter så blåser det bare kaldt.  Sikkert en SW feil. Problemet er at jeg ikke vil oppdatere SW og derfor spørsmålet. Noen som vet om jeg kan lade med bilen "på".
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

LMOR

Du må teste. Jeg er rimelig sikker på at jeg har gjort det hver gang. Hørt på radio, lagt inn ting på GPS, holdt varmen osv.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Palleraa

Hvis man opholder sig i bilen kan man slå tænding på. Det kan man sagtens mens man lader. Ønsker man at forlade bilen skal man bruge auxiliary heating.
i3 ejer fra Købehavn siden september 2014.

TorS

#6
Sitat fra: TrondW på søndag 01. februar 2015, klokken 11:12
Er det OK at bilen står på mens man hurtiglader. Har nok en bug i SW som gjør at jeg ikke får varme i bilen på annen måte...(vil ikke oppgradere SW siden jeg er avhengig av 32 amp lading).

Jeg har fått oppgradert maskin- og programvare i januar for å bøte på ladehastigheten og bilen trekker nå 31A på det meste hjemme hos meg. Mao. ladehastighet bør ikke være noen grunn til ikke å oppgradere nå.

Første gang jeg prøvde hurtiglading så var jeg redd for at ladingen skulle bli avbrutt dersom jeg trykket på noe som helst i bilen. Helt mot slutten av ladingen prøvde jeg alt mulig, som en test, for å se om jeg klarte å avbryte ladingen fra bilen. Det klarte jeg ikke. Jeg måtte avslutte ladingen fra laderen. Jeg har alltid bilen stående på med lysene på 0 eller parklys og i Comfort modus når jeg lader på hurtiglader. Har kun sittet i bilen hele tiden. Det er fint mulig å veksle til Eco Pro / Eco Pro+ for å se hva estimert rekkevidde blir i de andre modusene, men det påvirker varmen. Det er derfor fornuftig å bytte tilbake til Comfort med en gang. Nå har jeg bare testet på 3 hurtigladere så jeg aner ikke om dette er felles for alle hurtigladere.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

TorS

Sitat fra: TrondW på søndag 01. februar 2015, klokken 23:17
Sitat fra: GelpMan på søndag 01. februar 2015, klokken 11:28
Jeg går inn på: Settings, Climate og huker av for Auxiliary heat.

Joda, jeg gjør det samme, men etter noen minutter så blåser det bare kaldt.  Sikkert en SW feil. Problemet er at jeg ikke vil oppdatere SW og derfor spørsmålet. Noen som vet om jeg kan lade med bilen "på".

Jeg opplevde dette i helgen. Ikke så veldig kaldt ute (ca 8 grader), men etter litt "fikling" og bilen ble slått på igjen var det helt umulig å få den til å blåse varmluft. Økte jeg temperaturen blåste den bare enda kraftigere kaldluft. Det virker som det er en eller annen kombinasjon som medfører at den slutter å varme og gir kun kaldluft. Jeg har programvare fra januar 2015. Noen andre som har opplevd dette på nyere programvare?
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA