Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Think i Flåklypa!

Startet av Crimson, fredag 08. januar 2010, klokken 10:12

« forrige - neste »

Crimson

Kjører 46 km hver vei daglig til og fra jobb.  Lader fullt hjemme og på jobb allikevel er dette marginalt for min Buddy, og nå når det begynner å bli kalt blir hjemveien (oppover) litt vel spennende.

Bilen er alltid tilkoblet lading når den ikke er i bruk.  Slik jeg ser det ville en isolasjon og litt varming av batteriene gjort underverker.  Grubler litt på beste/enkleste måte å gjøre dette på.  Varme matter eller kabler, isolasjonsmateriale etc..

Er det noe erfaring eller gode ideer her?
Takker mye for inspill...

Svein
2007 Buddy

hens

Tenk hvor enkelt det hadde vært om bosted var satt inn i profilen....
Et firma som heter plastelektro på Høvik utenfor Oslo leverer varmeelementer for campingvogn. Disse drives av 24volt, og kan tilpasses alle dimensjoner, også batterikasser.  For å varme batteriene trengs en trafo på omkring 250W 24 volt.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Go-carter

Sitat fra: hens på onsdag 02. desember 2009, klokken 20:53
Tenk hvor enkelt det hadde vært om bosted var satt inn i profilen....
Et firma som heter plastelektro på Høvik utenfor Oslo leverer varmeelementer for campingvogn. Disse drives av 24volt, og kan tilpasses alle dimensjoner, også batterikasser.  For å varme batteriene trengs en trafo på omkring 250W 24 volt.

Interessant. Jeg bygger også en bobil for tiden, så da kunne jeg kjøpt detta til bobilen, og brukt avkappet i keweten! :D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

tom

Jeg er med i en Dansk Elbil gruppe, der kom det inn et tilbud om batterivarme for noen dager siden, om det er billig og om de kan benyttes i Buddy aner jeg ikke.  Jeg tror de legges under batteriene og det blir jo en relativ stor jobb.

" Hvis nogen skulle være interesseret har jeg billige UORGINALE batterivarmere

Sæt med trafo og termostat til 3 styk batterier 675 kr. inkl. moms

Sæt med trafo og termostat til 4 styk batterier 800 kr. inkl. moms

hvis det er fact 4 batteriramme leveres de i en stor plade der passer under batterierne prisen er som 3 styk  Priserne er ekskl. fragt

Mvh Kim Andersen / Cityel Vestsjælland,   http://www.cityel-vestsj.dk/ "

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA