Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av atleten, torsdag 17. juli 2014, klokken 22:55

« forrige - neste »

RaBalder

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 06. april 2015, klokken 18:54
Sitat fra: Leif1 på mandag 06. april 2015, klokken 14:43
Gjorde det samme som siste taler her i fjor sommer. Det anbefales slettes ikke.
Du risikerer at det kiler litt når du tar i bilen for å si det sånn. Husk at evt krypstrøm/antydning til jordfeil går rett i lanken på deg når du tar i bilen. Noe som ble omhyggelig poengtert av madammen etter at hun hadde testet det ut, barføtt på plenen....

Løsningen ble av type Reodor Felgen, variant tykk kobbertråd som jordforbindelse. Hullet i Schuko-støpslet passer overens med de danske variantene. Jord ble det ihvertfall, men slett ikke å anbefale.
Jeg fikk også støt av krommen når jeg ladet uten jord. Bør vel egentlig ikke være slik?

Da er det bare å legge til enda mer i ladekitt'et.
  ;D

Griffel

#46
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 06. april 2015, klokken 18:54
Jeg fikk også støt av krommen når jeg ladet uten jord. Bør vel egentlig ikke være slik?
Bør vel egentlig ikke lade uten jord!
(men rent bortsett fra det ...)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

smurf

Sitat fra: RaBalder på mandag 06. april 2015, klokken 19:28
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 06. april 2015, klokken 18:54
Sitat fra: Leif1 på mandag 06. april 2015, klokken 14:43
Gjorde det samme som siste taler her i fjor sommer. Det anbefales slettes ikke.
Du risikerer at det kiler litt når du tar i bilen for å si det sånn. Husk at evt krypstrøm/antydning til jordfeil går rett i lanken på deg når du tar i bilen. Noe som ble omhyggelig poengtert av madammen etter at hun hadde testet det ut, barføtt på plenen....

Løsningen ble av type Reodor Felgen, variant tykk kobbertråd som jordforbindelse. Hullet i Schuko-støpslet passer overens med de danske variantene. Jord ble det ihvertfall, men slett ikke å anbefale.
Jeg fikk også støt av krommen når jeg ladet uten jord. Bør vel egentlig ikke være slik?

Da er det bare å legge til enda mer i ladekitt'et.
  ;D

Hehe, takk for tipset. Jeg tror heller jeg går for å kjøpe adapter (er nok billigere også). Men spørsmålet var om noen hadde erfaring med adapteret (norsk-dansk schuko) og hvor mange ampere det evt tåler.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

sturle

Sitat fra: Leif1 på mandag 06. april 2015, klokken 14:43
Gjorde det samme som siste taler her i fjor sommer. Det anbefales slettes ikke.
Du risikerer at det kiler litt når du tar i bilen for å si det sånn. Husk at evt krypstrøm/antydning til jordfeil går rett i lanken på deg når du tar i bilen. Noe som ble omhyggelig poengtert av madammen etter at hun hadde testet det ut, barføtt på plenen....
Minnar meg om "den sørgekledde lille elektrikern som akkurat hadde jorda far sin" frå ein eller annan Knutsen og Ludviksen-song. :-)

BDA

Hei,   

På vei til Lalandia Billund stoppet jeg på SC graceland og stakk innom Bauhaus rett ved siden av.  Fikk med meg en overgang til dansk stik og samtidig hadde de hadde de overgang fra dansk komfyrstikk til rød 16a.  Bare - 150 dkk så den tok jeg selvfølgelig med for å supplementere overgangskittet.  Dessverre ikke noen komfyrstikk her på Lalandia, men neste gang i Danmark.....kanskje.



tfjelde

Elfa har samme overgangen som du for kjøpt hos Tesla, er ikke sikker på hva den koster hos Tesla men det var ingen upris på den hos Elfa som selger denne til kr 21,40,-

https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=43-800-69&toc=23305

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA