Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Staten taper milliarder på dieselsubsidier

Startet av Maestro, onsdag 21. mai 2014, klokken 06:45

« forrige - neste »

LMOR

#60
En blir tillagt mange ting.. Jeg har ikke sagt at varmgang ikke eksisterer?
Men du trenger ikke komme opp i et farlig område før du brenner deg.

Gjenntar for forhåpentligvis siste gang: testen jeg gjorde var å se om det at kontakten hadde stått i ro i et år, økte temperaturen. Ikke mer avansert enn det  :)
Hvis temperaturen hadde kunnet defineres som høy, var tanken å ta støpselet ut og inn noen ganger, for å å gjenta målingen og eventuelt finne at temperaturen var lavere, og dermed styre den fremsette teorien  ;)

Det var aldri meningen å måle at varmgang ikke finnes. Har ikke skrevet noe om det heller. Og casene over her, der er jo definitivt ikke problemet at støpselet har stått inne for lenge. Der er det f.eks mye mer sannsynlig at fjærene er slitt fordi en tar støpselet tas ut og settes inn for ofte.
Eller at spenningsfallet er for høyt, eller...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

#61
Sitat fra: LMOR på tirsdag 05. mai 2015, klokken 22:26
En blir tillagt mange ting.. Jeg har ikke sagt at varmgang ikke eksisterer?
Men du trenger ikke komme opp i et farlig område før du brenner deg.

Gjenntar for forhåpentligvis siste gang: testen jeg gjorde var å se om det at kontakten hadde stått i ro i et år, økte temperaturen. Ikke mer avansert enn det  :)
Hvis temperaturen hadde kunnet defineres som høy, var tanken å ta støpselet ut og inn noen ganger, for å å gjenta målingen og eventuelt finne at temperaturen var lavere, og dermed styre den fremsette teorien  ;)

Det var aldri meningen å måle at varmgang ikke finnes. Har ikke skrevet noe om det heller. Og casene over her, der er jo definitivt ikke problemet at støpselet har stått inne for lenge. Der er det f.eks mye mer sannsynlig at fjærene er slitt fordi en tar støpselet tas ut og settes inn for ofte.
Eller at spenningsfallet er for høyt, eller...
Man blir "tillagt mange ting" ja - eller så legger man kanskje til det selv ??? Sorry for å bryte inn igjen - jeg er jo egentlig opptatt med en BSc i Digital Forensics, men så viser det jo seg at den beste kilden til etterforskning av digitalt juks finnes her inne ;)

Etter at du postet det jeg siterte ovenfor, så har du altså redigert din egen post: "Svar #37 på: Søndag 03. Mai 2015, klokken 23:22" 8 minutter (22:51) etter at du var ferdig med siste redigering på denne siste posten (22:43) om at man blir tillagt mye rart (aldri sagt at varmgang ikke eksisterer osv.)

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor gjør du slike ting når du (forhåpentligvis) skjønner at den originale posten er sitert i mitt innlegg rett under http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14211.msg356119.html#msg356119 ? Hvorfor rydder du i egne utsagn ?

Du har bl.a. lagt til følgende setning på toppen:
SitatMERK AT DENNE MÅLINGEN ER MENT Å SJEKK OM STØPSELET BLIR VARMERE FORDI DET IKKE ER TATT UT JEVNLIG

...og på bunnen har denne setningen dukket opp:
SitatJeg måler ikke på nytt nå for å se om varmen skylder at kontakten ikke var tatt ut på lenge fordi temperaturen var såpass lav.

(den siste er jo rimelig fiffig - du poengterer altså at du ikke skal gjøre noe i nåtid, selv om det skjedde for 2 dager siden ?!)

Karma = what goes around comes around... Husk det !

Da er det bare å trykke på minus-knappen min igjen - mitt mål er minst 100 minus før sommerferien ;)   

LMOR

#62
Nå må du gi deg bromm!

Les hele tråden ser ser du mange steder at det var det jeg skulle teste!

Se f.eks. #22. (Her ser du også at planen var å ta flere målinger)
Og i #42 så svarer jeg på forrige urimelig beskyldninger fra din side, med hva som var målet. Og det er flere.
Alt dette lenge før selve testen ble oppdatert.

Jeg la inn denne presiseringen for å unngå som over at noen leser testen isolert, uten å se sammenhengen!
Du trenger ikke mye utdannelse for å se at en post blir redigert... Det var ikke noe poeng å legge sjul på det, så nåtid passer fint fordi datoen står rett under.

Nå er det på tide med en unskyldning, fordi i hvert fall du burde visst dette, men i stedet prøver du igjen å sette meg i er dårlig lys. Snakk om å jukse med bevis...

Ellers synes jeg nok er nok nå bromm. Jeg kjenner folk med gode innspill som rett og slett ikke tør legge inn noe her pga deg. For min del er det også snart slutt. Jeg orker ikke bruke energi på et i3forum-troll som deg lengre. Og jeg synes ikke det er greit å poste noe som du sabler ned og bare la det stå uimotsagt.

Måten du angrep andre på rett over her, som nå er fjernet, sier noe om deg, og det gjør også et klart uttalt mål om å få flest mulig minus. Du burde rett og slett ikke fått operere på den måten.

Jeg kan i hvert fall prøve å filtrere deg ut igjen. Du har holdt på i over et år med personangrep i stedet for saklige innlegg. Heldigvis var det stille en stund, men nå er det rett og slett gått langt over grensen min igjen.

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Min beklagelse følger i denne nye tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21195.msg357000.html#msg357000

Neste innlegg her bør handle om "Ny strømkurs?"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA