Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gamleforumet endrer navn til elbilforum.no

Startet av hkaspenberg, onsdag 11. november 2009, klokken 07:22

« forrige - neste »

hkaspenberg

(sakset fra ny-forumet) Nå har jeg også tatt en logg av Tupper fra 20 til 100% og kurven er som vedlagt. Fra 20% til 100% dyttes det bare på rundt 70Ah, dvs. at full kapasitet er rundt 80 Ah. Hva sier ekspertene om dette?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Ken

Det kan hende at du har en god del kapasitet under null. Du kunne godt tømme bilen til 100volt med varmeapparatet og så ta en full opplading så at energimåleren resetter seg og havner på 0%.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Blokkene dine hadde alle over 95 Ahr kap, og under 15 Ahr recond ved testing.

Sammenligner du med Nicolay sin ladekurve har du 10% mer kapasitet enn han, så jeg tror BMS'en din kan være usynkron med batteripakken. Nicco sin ladekurve topper på 80%.

Du må være forsiktig med varmeapperatet. Det er konstant effekt, og drar mer strøm des lavere spenningen blir. Stikk i strid med hvordan du bør tømme batteripakken. Dessuten går det farlig fort på slutten og varmeapperatet har ikke spenningsstopp.

Koble heller til en last over 114V uttakek ditt, og som drar mindre enn det sikringene er ratet til.

Eller rett og slett kjør bilen forsiktig tom.

Hva er rekkevidden din forresten.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Takker for tips.

Rekkevidden i praksis med min kjøring er 65-70km. Jeg prøver alltid å kjøre veldig forsiktig og holde meg under 150A selv i bakker. Dessuten drar jeg den svært sjelden ned under 100V ved belastning. Takket være Nikolai så er det lett å følge med under kjøring!  ;D

Daglig kjøring til og fra jobb er rundt 30km (og 250 høydemetre) og en ladning holder som regel to dager. Tupper får en god test imorgen da jeg tenkte å kjøre hjemmefra til Son for en jobbkonferanse, 48km,  noe på motorvei med 100km fartsgrense...  :o  Så får jeg se til helga om jeg kjører'n forsiktig helt ned for å se om det endrer hvor mange AH som kan "puttes på tanken".

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

El rayo

Jeg synes spenningen din er litt lav, Hans. Eller tar jeg feil? Temperaturutviklingen ser normal ut med synkende temperatur til overladingen stater.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA