Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Advarsel mot undersøkelse fra TNS-Gallup

Startet av spigney, tirsdag 19. mai 2015, klokken 14:09

« forrige - neste »

spigney

-Nysgjerrig på elbil, men nå ble ny S500 4matic
-Har reservasjon på ny E-golf
-Har bestilt ny E-golf (bestilt 27.12.2016)

goggo

Og jeg vil at at Ruter og andre norske buss selskaper gjør som i Amsterdam, og får dieselbussene ut av kollektivfeltene :)

http://www.dutchnews.nl/news/archives/2015/04/amsterdam-to-replace-diesel-buses-with-electric-vehicles/

Jeg likte spesiellt denne uttalelsen: This project means we are saying goodbye to symbolic behaviour and pilot projects


Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Powerflux

Hvis noen skal først ut av kollektivfeltet så bør det være taxiene, ihverfall hvis de kjører uten betalende passasjerer :P
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

goggo

Sitat fra: Powerflux på mandag 20. april 2015, klokken 18:15
Hvis noen skal først ut av kollektivfeltet så bør det være taxiene, ihverfall hvis de kjører uten betalende passasjerer :P
Elektriske taxier får fortsatt kjøre der selvfølgelig  ;D
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

grorudklovnen

Hvis det er mangel på vei-kapasitet så får man først bygge flere felt til de mest miljøvennlige gummihjulene. Ny E18 blir på totalt 18 felt. Da burde det også være plass til el-biler.

Griffel

Sitat fra: Powerflux på mandag 20. april 2015, klokken 18:15
Hvis noen skal først ut av kollektivfeltet så bør det være taxiene, ihverfall hvis de kjører uten betalende passasjerer :P
Rushtidstellinger i kollektivfelt i mars 2015, kl 7.00-9.00 gjennomsnitt av de telte dagene mandag - torsdag i uke 10.

E18 Bærum: Elblier 1734. Buss 128. Taxi 107. Andre 16.
E18 Mosseveien: Elblier 735. Buss 116. Taxi 100. Andre 22

Siden det antallet elbiler som er problemet:
* Antall taxi gjør at taxi har neglisjerbar betydning for bussframkommelighet sammenlignet med elbil.
* Taxi er en del av kollektivtrafikken. (Hvordan skulle jeg ellers komme meg til toget?)

Vegdirektoratets sjefsingeniør Kristian Wærsted til Din Side:

"Forsinkelsene i kollektivfeltet i Bærum oppstår når trafikantene i kollektivfeltet må dele kapasiteten i konfliktpunktene i kryssene (ved Sandvika, Blommenholm og Høvik) med trafikantene fra lokalveiene som skal inn på E18.
På Mosseveien er det litt annerledes, for her avsluttes kollektivfeltene mens det fortsatt er kø i hovedfeltet ved siden av, og da vil alle ekstra kjøretøyer i kollektivfeltet kunne bidra til at innflettingen i køen i enden av kollektivfeltene tar litt lengre tid.
"

Det realistiske alternativ er nok dette:

Foto Elbilforeningen
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hottentott33

Litt artig, for i 2007-2008 eller rundt om der så var det snakk om at lastebiler etc burde få lov til å bruke kollektivfeltet for å få minst mulig stilletid, og dermed minst mulig foruensing, da yrkessjåfører har en daglig kamp med tidsfrister og kjøre/hviletid. Men det ble ikke noe fordi kollektivtrafikken mente det ikke var kapasitet nok. Det ville jo bare vært peanuts sammenlignet med problemene som finnes i kollektivfeltene nå  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA