Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: e-Golf de siste km ned mot tomt batteri

Startet av Lokführer, fredag 15. mai 2015, klokken 13:25

« forrige - neste »

Lokführer

P85D har 930nm før evt ota oppgradering.
P85 har 600nm
85 har 450nm
85d har ?
Osv
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Dennis

85D har vel 660nm. Er 330nm i hver av motorene etter ota.

N00b

Nja, tror det er 250nm i hver an 85D motorene.
330nm får du i P85D

Dennis

#3
Er samme motor, delenummer er likt. 85D fikk samme effekt på hver sin motor som P85D sin frontmotor ved siste oppdatering så momentet er nok også likt.

D.O

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 16. april 2015, klokken 21:52
Er samme motor, delenummer er likt. 85D fikk samme effekt på hver sin motor som P85D sin frontmotor ved siste oppdatering så momentet er nok også likt.
er det nevnt noe sted at p85d har fått mere effekt? Har kun sett dette på s85d. Og kan ikke si jeg har merket noe forskjell på min bil
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

#5
Står ikke noe om hvor mye økt effekt det er på P85D. Men dragtimes har målt 0-100 på 0.1 sek bedre og 1/4 mile til 11.5 etter siste 6.2 oppdatering, så det bekrefter forsåvidt at Tesla har satt ned 0-100 tiden til 3.3 sek som de nå har som info på nettsiden.

fanatic

med siste oppdatering er 0-100 slik i følge Tesla.

P85D = 3.2  (0.1 raskere med siste SW)
P85+ = 4.1  (endret til 4.2 i høst, fikk nå ca 0.1 raskere etter SW)
85D =   4.6 

Dennis

#7
Hvor er info om at P85 har blitt 0.1 raskere med siste sw, ingen andre som ser ut til å kunne bekrefte det på tmc osv?
85D har mer moment/effekt og overlegent grep, men veier litt mer. Så 85D går veldig likt som P85 hvis P85 får bra grep.

På 0-60 mph var P85 oppgitt til 4.2. 85D er oppgitt til 4.4 sek

På 0-100 km/t var P85 oppgitt til 4.4 og 85D er oppgitt til 4.6.
Har ikke vært endret. Bare å sjekke med Wayback Machine hva som har stått på nettsidene tidligere. Virker som du blander og tar 0-100 km/t info om 85D og 0-60 mph for P85

Sandvika

Sitat fra: fanatic på fredag 17. april 2015, klokken 00:12
med siste oppdatering er 0-100 slik i følge Tesla.

P85D = 3.2  (0.1 raskere med siste SW)
P85+ = 4.1  (endret til 4.2 i høst, fikk nå ca 0.1 raskere etter SW)
85D =   4.6
Har du ikke fått solgt den P85'en din ennå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA