Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: KRISE. Batteriet tar ikke lading og tappes 10% i timen

Startet av Burger, fredag 27. november 2015, klokken 09:41

« forrige - neste »

Burger

TU: http://www.tu.no/industri/2015/10/23/bor-du-vente-med-a-kjope-elbil-na

Om å tilby større batteri til eldre modeller.

SitatMarina Maneas Bakkum, informasjonssjef i Nissan Norge, sier til Teknisk Ukeblad at de ikke har avgjort hvorvidt det er noe de skal tilby Leaf-eierene.

Det er mulig for Nissan å gjøre dette, men Bakkum sier at det vil medføre en endring i bilens typegodkjennelse. Dette vil medføre en ekstrakostnad for bileieren.

Hun sier at de vil kunne tilby batteribytte dersom mange ønsker det.

Lurer på hvordan man kan påvirke Nissan til å gjøre dette. Av det jeg har forstått så er det best om Nissan ordner typegodkjennelse enn at hver enkelt gjør det.

For meg er det veldig interessant med mulighet til større batteripakker inntil det finnes billige modeller som har batteri med reel rekkevidde 250km i værst tenkelig kjøremønster. (motorvei, kupert, regn, motvind osv).
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Hansi

Jeg er også veldig interessert i dette.

Kan det være en oppgave Elbilforeningen kan gjøre? Kanskje på generell basis mot flere bilprodusenter, ser det samme diskuteres rundt oppgradert batteripakke til i3?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Olee


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA