Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupefilter til TMS

Startet av Koppa, lørdag 16. mai 2015, klokken 11:22

« forrige - neste »

Koppa

Fikk igjen min S85 i går, som "døde" pga. 12V feil mandag kveld . Med erfaring gjennom en vinter med veldig lange ventetider innstilte jeg meg på at dette fort kunne ta en uke, særlig når bilen først ble levert at NAF hos Oslo Nord tirsdag ettermiddag. Joda, jeg fikk jo beskjed om at den var "prioritert" pga av at det var en inntauing av død bil, men når telefonen kom fra Oslo midt på dagen i går om at bilen var ferdig og at deres mekaniker som bor en halvtime unna meg kunne komme med den etter jobb (som han har gjort to ganger før) ble det en god varm følelse. Disse folkene gjør virkelig alt de kan for at vi skal være fornøyde.

Er det flere som ser en positiv utvikling på mer enn termometeret om dagen? 8)

ihlhaug

Det høres jo bra ut!
Jeg er som regel alltid positiv til servicen fra Tesla for jeg vet de har mange kunder og det er lang ventetid. Nå har jeg imidlertid bedt om service så fort som mulig grunnet flere ting.
Høytalerne i dørene fremme lager ikke lyd lengre, usikkert på hvorfor, har ikke virket siden sist service. Har rust på mutterne som holder staget til trunken. Riper på begge rutene på førerdørene, helt identiske så det må være en produksjonsfeil. Fått en skrapelyd når jeg kjører over fartsdumper som ikke var der før, denne kom etter service i mars. Må også få skiftet pærer i bremselyslisten da det er fire stk som ikke virker.
Ingen av disse er ting som må ordnes NÅ, men jeg ba om at det settes opp time sånn at jeg får det ordnet helst før sommerferien. Jeg fikk da beskjed fra SC i Bergen om at det dessverre ikke er noen ledige timer før ETTER sommeren. Det synes jeg er fryktelig lenge å vente, men men. Jeg er uansett kjempefornøyd og jeg vet de gjør sitt beste for å gi bra service, bare synd det tar så lang tid.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Også_Øyvind_H

Min erfaring er at de alltid har vært gode på kritiske ting. Det er vel det andre som er utfordringen.

Ihlhaug, bytte pærer betyr skifte bakrute som betyr at andre gjør det/kanskje transport til Drammen.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Muffinman

Hmm, jeg var inne med min bil i Trondheim og de sa at de måtte ha Riis Bilglass til å fikse døde led i bremselyset. De har vel for all del ikke tenkt å kjøre bilen på flatbed til Drammen  :o

Tuxedo

Jeg tror ikke bakruten må skiftes, men den må i hvert fall tas ut, og hele led-listen blir skiftet.  Det er ikke unaturlig om Tesla har ordnet en avtale med Ris bilglass lokalt for å ta seg av dette.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Hyperstress

Min 3mnd gamle bil ble tauet inn i Bergen i påsken da den ikke ville ta lading på SC. Første dag etter påske ble bilen plugget i stikkontakten og ladet til 50%, deretter har den tilsynelatende støvet ned i to fulle arbeidsuker mens jeg har logget over 2000km i Volo her på østlandet. Kjipt å sitte i rushet og se alle disse fordømte Teslaene cruise forbi i kollektivfeltet.  >:(
Mistenker fortsatt store kapasitetsproblemer hos service senterene, og opplever ikke at min bil blir prioritert i alle fall.
Ja, har spurt om status, og om å få byttet Volvoen, men uten noe fornuftig resultat så langt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ihlhaug

Bakruten taes ut hos Riis Bilglass eller på service, men kan taes utenom. Tar 3-4 timer, så er fort gjort :)
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på fredag 17. april 2015, klokken 17:07
Hmm, jeg var inne med min bil i Trondheim og de sa at de måtte ha Riis Bilglass til å fikse døde led i bremselyset. De har vel for all del ikke tenkt å kjøre bilen på flatbed til Drammen  :o

Tesla Trondheim var ute med bakruta på min TMS ifm. bytte av høyt bremselys i fjor sommer, dette ble gjort lokalt (muligens hos Riis bilglass over gata for Tesla?)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ihlhaug

Var forresten innom Tesla Bergen i går for å få ordnet litt av dette, da bestille time. Første ledige time er nå om 5! mnd. De forventer at ventetiden skal gå kraftig ned nå når de åpner verdens nest største servicesenter ute ved Flesland om to uker.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA