Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Powerwall - gruppebestilling

Startet av mr.rs4, lørdag 02. mai 2015, klokken 10:28

« forrige - neste »

mr.rs4

Startet dagen med over 430km ratet Range, nå 216km, etter ca 3-3,5mil.
Ligger på 297 Avg i forbruk.

Men synes km kjøre lengde forsvant fort...
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

dosmont

Hvis du startet med kald bil så er det noe av forklaringen :)
Men anbefaler at du bruker Typica i stedet, er mere realistisk kjørelengde.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

B_Tesla

Bruk typical på daglig kjøring, rated på langkjøring. Jeg klarer rated på langkjøring med tørre veier (S85, 20", R2 dekk), som nå i påsken.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

RaBalder

Sitat fra: mr.rs4 på tirsdag 07. april 2015, klokken 09:02
Startet dagen med over 430km ratet Range, nå 216km, etter ca 3-3,5mil.
Ligger på 297 Avg i forbruk.

Men synes km kjøre lengde forsvant fort...
Hvis du klarer å miste 215 rated km på å kjøre 35km, så er det noe galt. Selv ikke en kald bil klarer å tappe batteriet så fort (det må jo bli varmt etter å ha brukt en kilowatttime eller to).

Eller du drar et anker etter bilen  :o  ::)

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Satt på varme i kupen til 22gr(ifra ca 7gr) i 10-12min før jeg dro avgårde. Kan det ha så mye å si?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

RaBalder

Sitat fra: mr.rs4 på tirsdag 07. april 2015, klokken 13:18
Satt på varme i kupen til 22gr(ifra ca 7gr) i 10-12min før jeg dro avgårde. Kan det ha så mye å si?
Hvis du har max varme i kupeen og batterivarmeren på max, så brukes det maksimalt 12kW.
På 15 minutter vil du da maksimalt ha brukt 3kWh, som tilsvarer ca. 15 km kjøring.

Hvis du mister 215 rated km, så vil ikke forvarming i 15 minutter kunne forklare det.



GOS

Sitat fra: mr.rs4 på tirsdag 07. april 2015, klokken 13:16
Skal teste igjen i morgen.

Pass på at ikke Preconditioning eller annen presatt start av varmeapparatet står på mens bilen står parkert også
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA