Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Software 7.0

Startet av torle, onsdag 21. oktober 2015, klokken 00:46

« forrige - neste »

torle

Sjekk ut denne: måtte bare dele den, håper der ikke er for mange som jeg tråkker på tærene! 8)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64166858&searchclickthrough=true&ecType=AD&ecCategory=LOG_POLE_POSITION_CLICK&adSelectionClick=galleryMotor+-+carUsed+-+resultPolePosition+-+click

Sikkerhet i høysete, lader satt til 13A lader på 10A kurs....uffa godt det ikke er mitt hus som tar fyr!
Lader opp hjemme for 5-6kr, den strømavtalen må jeg finne ut mere om!
til slutt Saxo 1999 ruster ikke fordi den er laget i alu. ... Er dette en spesial edition laget i aluminium, da er den nok veldig verdifull, lang over prisforlangende på bare 36.500,-
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

Matheus

#1
Karosseriet i alu :) 13A på 10A kurs. Det tar ikkje fyr av det fordi det bare går ikkje. Sikring går med en gang. Manen lader sikkert på 16A kurs uten å vite det. Pris :)
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

elektrolux

Nå er dere stygge. Riktignok et par bløff/feil i annonsen som ABS bremser etc, og påstand om 100% i orden like etter bytte av 2 blokker.

Ellers er jo dette en som tar service selv og forhåpentligvis kjenner bilen sin. En velfungerende slik bil i orden og med selgers garanti, (som han i praksis har gitt ved å skrive slik i en annonse ) er tross alt verd minst 20 000 kr, kanskje mer for noen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#3
Sitat fra: elektrolux på lørdag 19. september 2015, klokken 15:04
Ellers er jo dette en som tar service selv og forhåpentligvis kjenner bilen sin.

Tviler på det. Her er det noe muffens. Han har eid bilen under 3 måneder og har neppe hatt behov for vannservice på den tiden. Den hadde nettopp hatt vannservice sist den var på finn.no (13.mai i år).
Vet ikke hva han selv betalte for den, men den ble annonsert til 35000,- sist også.

PS: Årsaken til at jeg husker, er at jeg har eid denne bilen. Hadde plukket av den en del deler og skulle egentlig skrote den, men endte for ett år siden opp med å hjelpe forrige eier med å flytte over alle elbil deler fra en P106 som hadde gått laaangt og hadde "ikke-elbil-spesifikke" utfordringer i både bakaksel, forstilling og karosseri, i tillegg til at eieren ønsket 4 dører og P106'n var 2-dørs.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Obs!

Altså et klassisk tilfelle av problembil som selges like etter reparasjon, og som ny eier nå forsøker å kvitte seg med.

Hadde i så fall vært bedre om han gikk tilbake til han som solgte bilen til han og hevet kjøpet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#5
Jeg velger å tro at forrige selger har vært ærlig om usikkerheten med disse bilene, men at siste eier har vært uheldig og ønsker å rette opp "balansen" ved å flytte problemet til andre.

Ref: Den ene av bilene mine som er i daglig drift har "spist" 4 (eller 5?) batterier det siste året, men den andre som er i daglig drift ikke har byttet noen batterier på flere år.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stemmer det. Et velkjent scenario det du beskriver der.

Nytt nå med de lave prisene vi ser er en velholdt og god bil som kjøpes for så å bare kjøres ned. Og det skjer fort. En eller 2 eiere senere og i løpet av 4-6 måneder er løpet kjørt.

På disse bilene er det virkelig elendig økonomi å ikke passe på, eller spare på service.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Sitat fra: Elmo på lørdag 19. september 2015, klokken 23:58Ref: Den ene av bilene mine som er i daglig har "spist" 4 (eller 5?) batterier det siste året, men den andre som er i daglig drift ikke har byttet noen batterier på flere år.
På de siste 10 måneder har den ene min "spist" 3 blokker (forrige eier byttet 5 var det vel... for under 2 år siden). Den andre jeg har på 6.året har det ikke vært nødvendig å bytte noen blokker på (så langt), men det er nok litt urettferdig å sammenligne da den har 5 år nyere batteripakke. Men ja... det er en forskjell mellom mine to PSA-elbiler og det har jeg påpekt i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22713.0.html 

Den ene bruker klart lengre tid på å lade seg ferdig fra SOC nærmer seg 90-100 % opp til BMS avslutter ladingen. Det kan også virke som den bruker mye mer vann uten at jeg har rukket å verifisere det 100 % enda.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA