Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte parklyspære Leaf 2013 Visia

Startet av Davidsv, mandag 27. april 2015, klokken 16:02

« forrige - neste »

Davidsv


Før tenkte jeg bare at range mode introduserer et unødvendig handicap (treigere AC/varme) hvis du er ute på en kort tur hvor man allikevel har lademuligheter innen rekkevidde eller turen er så kort at man ikke bryr seg. Og på langturer vil range mode ha helt minimalt å si pga vedlikehold av kupétemperatur ikke trekker mer enn range mode ville begrenset det til uansett. Så jeg har sett på det som noe jeg aldri ville brukt.

Men D-modellene har også 'torque sleep'. Blir dette bare aktivert hvis man har range mode på? Og hvor mye har det å si for rekkevidden på langtur?
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Haldenser

Det er praktisk på rwd modeller dersom man skal på en lengre tur og ikke rekker å forhåndsvarme batteri/kupe. Da slipper man at bilen trekker ekstra i starten når man alikevel får varmet batteripakken underveis.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Havebigfun

Ettersom motorene i P85D har ulik effektivitet kan man antakelig spare en del strøm når den fremmre motoren brukes mest- det er vel slik range mode fungerer.

Ko_deZ

Forstod det slik at bilen automatisk bruker bare front-motoren med mindre man gir gass og trenger mer effekt, og at det ikke har noe med range-mode å gjøre. Torque-sleep er såvidt jeg kan forstå at man frikobler en av motorene, da gjerne den bak på P, og bare har den på slep mer eller mindre. Siden dette er elektronikk så kan den kobles inn i løpet av millisekunder eller mindre, så jeg tror ikke man skal merke noe forskjell med og uten Torque-sleep.

lurium

Med range mode aktivert på min P85D fikk jeg 159wh fra kokstad til bergen sentrum. Med sport uten range mode har jeg ikke sett noe under 220wh.

Hører også at front motor jobber. Så torque sleep er mye mer framtredende i range mode.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA