Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skikkelig god service

Startet av Keion, onsdag 22. april 2015, klokken 10:00

« forrige - neste »

Keion

Hei!

Hentet min nye Model S på onsdag. Kjørte den litt før jeg prøvde meg på en supercharger, det gikk helt fint.

Når jeg kommer hjem så får jeg opp "Unable to charge" i dashboardet med en gang jeg setter inn ladekontakten. Dog så blinker det grønt og på skjermen og telefonen min står det "Starting to charge...", men det skjer ikke noe. Dette på vanlig stikkontakt. Har også forsøkt på jobben, men får samme feil.

Har forsøkt "resette" ladeklossen.
Har forsøkt å "resette" bilen med å trykke inn begge rullehjulene på rattet.

Noen flere forslag til løsning, evt hva jeg kan gjøre? Begynner å få litt rekkeviddeangst med bare 70km igjen på range.

Rav4_EV

Lyser det grønt i kladden da? Dersom det er brudd i jord frem til stikkontakten din vil ikke bilen kunne lades.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Øyvind.h

Høres vel kanskje ut som en lader i bilen har tatt kvelden. Har du enkeltlader eller dobbeltlader?
Denne typen feil prioriteres nok svært høyt av Tesla (om en lader i bilen har sluttet å virke), så jeg tipper de fikser det på dagen om du ringer dem i morgen tidlig.
DC lading vil da kunne fungere fint ettersom den ikke går via bilens interne lader(e).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Keion

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 29. mars 2015, klokken 16:03
Lyser det grønt i kladden da? Dersom det er brudd i jord frem til stikkontakten din vil ikke bilen kunne lades.
Det kan jeg sjekke.

Står forresten 230V+-2 i displayet i bilen når jeg setter i kontakten, så den merker at det er strøm der.

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 29. mars 2015, klokken 16:18
Har du enkeltlader eller dobbeltlader?
Enkeltlader

Muffinman

Hvis en dellader er gåen kan det fungere med en overgang fra schuko til blått adapter. Da får alle tre laderene tilførsel. Kanskje vanskelig å få til på en søndag kveld...hvor bor du?

Keion

Sitat fra: Muffinman på søndag 29. mars 2015, klokken 16:48
Hvis en dellader er gåen kan det fungere med en overgang fra schuko til blått adapter. Da får alle tre laderene tilførsel. Kanskje vanskelig å få til på en søndag kveld...hvor bor du?
Bor på Lambertseter, Oslo. Er litt lite orientert om andre lademuligheter i området fortsatt.

Øyvind.h

Jeg bor ved Ljabru og har Tesla UMC tilkoblet blått adapter. Dvs. lasket. Om du vil kan du forsøke å plugge i her. Om laderen din er defekt hjelper det antakelig lite ettersom du ikke har dobbeltlader. Men du er velkommen til å prøve :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Keion

Tenkte å oppdatere denne for å gi enden på visa.

Jeg dro ned på Tesla Skøyen. De sa at det nesten alltid var ladekabelen og ga meg en ny. Dro så hjem for å teste på nytt og fikk samme feilmelding. Ringte ned på Tesla, ble satt over til kundesenteret i USA pga telefonkapasitet. Ble satt over et par ganger og de sjekket loggene på bilen og konkluderte med at bilens lader var gåen. De undret seg veldig over at bilen var levert uten at dette var testet og at Skøyen ikke hadde testet dette.

De ryddet raskt opp og sørget for at Skøyen ringte meg opp og lovte meg en lånebil og at jeg bare skulle levere bilen når jeg hadde mulighet. Laderen er nå byttet og bilen tar igjen lading.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA