Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: P85D teknisk info

Startet av Waberg, onsdag 15. april 2015, klokken 15:09

« forrige - neste »

Waberg

Jeg skjønner ikke dette? Jeg har nå prøvd to Kiwi ladere (Auli og Billingstad) I følge map.chargedrive.no er disse 400V/63A. Er ikke dette 43kW? På begge ladet jeg kun 4% på 10 minutter (fra 70%) Er det slik det skal være?

Jeg er ikke sikker på at noen ting som står på chargedrive stemmer?
På strømmen storsenter står det på chargedrive at den ene laderen (lader 30) er 230v/16A men det stemmer ikke. Den er 400V/32A Der ladet jeg 10% på 10 minutter.
På McD Furuset står det at den er 400V/32A. Det stemmer heller ikke. Den er 400V/63A tror jeg? Der ladet jeg 10% på 4,5 minutter.

Kan noen bekrefte størrelsen på de to nevnte Kiwi laderne?

Er det jeg som ikke har forstått dette riktig? 400V/32A er 22kW? Og 400V/63A er 43kW?

15 Zoe Intense
99 P106 LiFePO4

fws

Jeg kan desverre ikke si noe om de konkrete laderne du nevner. Men på generelt grunnlag kan jeg si at hastigheten (hvor mange amper) det lades med, varierer mye i forhold til hvor mye strøm som er på batteriet. F. eks. har jeg ladet med over 100A med hurtiglader når batteriet har lite strøm. Så går det sakte nedover med amperen. Når jeg f. eks. har ladet til 70% pluss, lader den kanskje bare med 30A. Dette varierer også i forhold til batteriets tempratur.
Med andre ord kan man si at man lader fortest i starten, også går det saktere og saktere.   
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

TM

#2
Forstår ikke helt hva Renault gjør i forhold til utbyggingen av Fortum laderne på KIWI butikkene.  Var nylig innom KIWI Rødberg (Rv40 mellom Drammen og Geilo). De fortalte at de skulle få hurtiglader i løpet av mai 2015 som ledd i Nissan Fortum samarbeidet. Den stod ikke oppført på listen som Renault har publisert på sin side. Det er jo en god nyhet, men det ville vært nyttig å få pålitelig informasjon om hvilke ladere vi kan forvente før sommeren 2015. Og om Nissan, Renault eller andre sponser dem er egentlig uten betydning.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA