Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sterkt varierende indikert rekkevidde/forbruk

Startet av ksandal, søndag 19. april 2015, klokken 20:48

« forrige - neste »

ksandal

Trodde jeg skulle få el 55 eller kanskje 60.... men nei.. fikk "gammelt" nummer...
Betyr jo ikke noe. men syns nye biler burde hatt høyest nummer..
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

btsvennes

Fikk også registreringsnummer i går: EL458XX (Trondheim). Vil tro sjansen for EL6-serien er størst på Østlandet. Personlig så bryr det meg ikke så mye. Er hoppende glad bare for å få bilen.
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

Dennis

Er vel nevnt flere ganger at de får tildelt nummer som må bruke opp før de får tildelt nye :)

Fikk regnummer på min igår og det var EL60XXX.

boppus

EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Dennis



ksandal

Samme her. sto opp en halvtime for tidlig og dag og gledet meg til og kjøre på jobb.... :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

stiberger

Har tenkt litt på at det blir litt vondt og få nummerskilt på EL6XXXX serien nå på mandag. Har i dag en Leaf med EL16XXX, og selv om for mange at det kanskje ikke virker som et tidlig nummer, så er det her i Tromsø - kun få biler med lavere. Det blir litt som å ha opparbeidet seg rødt belte i elbil. Man føler seg litt som en pioneer, og man deler ut litt annerkjennende blikk til andre pioneerer.

Nå må jeg sannelig ta på meg et hvitt belte igjen, og kommer til å fremstå som totalt elbilnoob, som er kommet på banen litt vel langt etter at det ble kult. Det kommer til å bli litt vondt, men håper på at Teslaen klarer til en viss grad å bote på smertene.

Andre som har kjent følelsen?

Blir å selge Leafen etter påske, og tenker på hvordan jeg kan monetisere den følelsen det gir av å ha en pioneerbil, med ferdig opparbeidet respekt og rødt belte... Det må jo være verdt noe? Noen forslag til hvordan formulere finn-annonsen, som kan formidle bonusen med lavt nummer, uten å fremstå som en pretensiøs dust ?  ::) :P :-[
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

petersv

Sitat fra: stiberger på fredag 27. mars 2015, klokken 11:23
Har tenkt litt på at det blir litt vondt og få nummerskilt på EL6XXXX serien nå på mandag. Har i dag en Leaf med EL16XXX, og selv om for mange at det kanskje ikke virker som et tidlig nummer, så er det her i Tromsø - kun få biler med lavere. Det blir litt som å ha opparbeidet seg rødt belte i elbil. Man føler seg litt som en pioneer, og man deler ut litt annerkjennende blikk til andre pioneerer.

Nå må jeg sannelig ta på meg et hvitt belte igjen, og kommer til å fremstå som totalt elbilnoob, som er kommet på banen litt vel langt etter at det ble kult. Det kommer til å bli litt vondt, men håper på at Teslaen klarer til en viss grad å bote på smertene.

Andre som har kjent følelsen?

Blir å selge Leafen etter påske, og tenker på hvordan jeg kan monetisere den følelsen det gir av å ha en pioneerbil, med ferdig opparbeidet respekt og rødt belte... Det må jo være verdt noe? Noen forslag til hvordan formulere finn-annonsen, som kan formidle bonusen med lavt nummer, uten å fremstå som en pretensiøs dust ?  ::) :P :-[

Bare å gjøre som alle andre det vel, ta forbehold nederst i annonsen. Noe ala "selger fraskriver seg alt ansvar for å fremstå som en pretensiøs dust". ;)

stiberger

Sitat fra: petersv på fredag 27. mars 2015, klokken 11:48
Bare å gjøre som alle andre det vel, ta forbehold nederst i annonsen. Noe ala "selger fraskriver seg alt ansvar for å fremstå som en pretensiøs dust". ;)
Hehe! Takk for godt forslag, men det blir vel litt som å fornekte tyngdekraft og klimaforandringer...   8)
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA