Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finnes det løsninger for å låse CEE kontakter?

Startet av bardake, søndag 21. august 2016, klokken 06:35

« forrige - neste »

bardake

Hei

Jeg har nettopp solgt min i3, og ny eier vil naturlignok laste ned appen. Hva må gjøres for at han skal kunne styre bilen med appen? Jeg har en annen BMW også, så han kan jo ikke overta min tilgang.

Takker for rask tilbakemelding.
2016 BMW I3
2015 BMW X3

LMOR

Du må fjerne den fra din connecteddrive side.
Så må han registrere en profil der, og legge til bilen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ingeniøren

Og funger det ikke så kontakt BMW. Trodde for øvrig at dette var noe forhandleren "spanderte" og at vi må begynne å betale for det etter noen år...

https://www.bmw-connecteddrive.no/app/no/index.html#/portal/contact
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TM

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 15. juni 2016, klokken 18:38
Trodde for øvrig at dette var noe forhandleren "spanderte" og at vi må begynne å betale for det etter noen år...
I motsetning til andre elbiler, så skriver jo BMW at i-remote er inkludert. Det krever ikke noe abonnement slik som connected drive. Connected Drive er vel inkludert for 3 år, så etter det må man nok betale for den tjenesten. Men de kan så vidt jeg kan forstå ikke begynne å ta betalt for i-remote. Jeg vil anta at de vurder at tilgangen til kundedata er minst like mye verd som kostnaden med å levere kommunikasjonen. VW har forsøkt å ta seg betalt etter 1 år, men de har endt opp med å fortsette med gratis-tjeneste.

LMOR

i-remote er gratis uansett hva du velger. ConnectedDrive er ikke inkludert, men koster penger. Det er inkludert i noen av pakkene, f.eks. fully charged.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: LMOR på onsdag 15. juni 2016, klokken 21:41
i-remote er gratis uansett hva du velger. ConnectedDrive er ikke inkludert, men koster penger. Det er inkludert i noen av pakkene, f.eks. fully charged.
Ja, men Connected Drive Pakken er vel bare inkludert for 3 år. Det er vel noen som snart får tilbud om fornyelse. Noen som vet prisen for forlengelse av avtalen ?

bjorngb

Sitat fra: TM på onsdag 15. juni 2016, klokken 22:36
Ja, men Connected Drive Pakken er vel bare inkludert for 3 år. Det er vel noen som snart får tilbud om fornyelse. Noen som vet prisen for forlengelse av avtalen ?
Er ikke conneced drive der en kobler til f.eks iPhone? Det er vel bilens egen 4g som er inkludert i 3 år, og kart oppdateringer....
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

TM

Sitat fra: bjorngb på torsdag 16. juni 2016, klokken 00:27
Sitat fra: TM på onsdag 15. juni 2016, klokken 22:36
Ja, men Connected Drive Pakken er vel bare inkludert for 3 år. Det er vel noen som snart får tilbud om fornyelse. Noen som vet prisen for forlengelse av avtalen ?
Er ikke conneced drive der en kobler til f.eks iPhone? Det er vel bilens egen 4g som er inkludert i 3 år, og kart oppdateringer....
Bilens egen kommunikasjon (3G så vidt jeg vet) skal så vidt jeg vet være ikludert for evig tid. Alle BMW modeller (også de som ikke er elektrifiserte) har dette som standard selv uten connected drive service pakken. Det brukes til teleservices (nødtelefon), battery services (bilen varsler om lav spenning på 12V batteriet) og felmeldinger til bmw /serviceverksted. Det må også bety at dersom disse funksjonene slutter å virke i løpet av garanti-tiden på grunn av at 3G legges ned så må BMW oppgradere til 4G, med mindre de med liten skrift har tatt forbehold om dette noe sted  ;)

john

3G brukes etter det jeg forstår også til RTTI (real time traffic info) i navigasjonen.
Bilen mottar info som farger veier grønne og røde etc.

Alle biler med 3G rapporterer også data inn i systemet. Visstnok anonymt og ikke sporbart.Dvs at enhver BMW fungerer som agent og rapporterer fart etc på veiene. Jeg tolker det som står skrevet at dette går til 3. parts leverandør (Kanskje google?) Kanskje det også gjelder andre merker. Her i Osloområdet er iallefall trafikkartene rimelig oppdaterte ifm kø.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA