Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som er fornøyde?

Startet av Brorson, onsdag 25. mars 2015, klokken 11:09

« forrige - neste »

Brorson

Er det noen her som har kjennskap til om MB verkstedene har fått opplæring på Tesla bateripakke og drivverk?

Brorson

Mulig litt ufullstendig spørsmål. Ang nye MB Elbilen som blir lansert i disse dager!
Det jeg er spent på om de får repratører på sine verksteder som kan Tesla batteri og drivverk!

elektrolux

Mercedes er veldig flinke på kundeoppfølging, så du kan nok regne med at de har opplegget klart for å håndtere problemer tilknyttet drivlinje og batteri på B klassen også.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Brorson

Høres bra ut, da kan de mulig ha litt kjennskap om det skulle dukke opp noen problemer med min Rav4 EV også,som jo også har Tesla batteri og drivverk
Jeg får ta kontakt med de og høre!

elektrolux

Interresant resonement, men spørs om de vil ta i RAV4'en med samme batteri.

Hold oss oppdatert.

På sikt spørs det om det ikke dukker opp firma som tar seg av batteripakkene, mens bilverkstedet tar seg av ut og innmontering.

Lenge har dette vært vanlig på andre deler av bilen, f.eks generatoren, startmotoren, instrument etc. Disse delene er gjerne produsert av noen ganske få firma som Bosch og Valeo, uavhengig om de er montert på en Mercedes eller en Volvo.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Brorson

Enda bedere er det, for de kan muligens være mere fleksible når det gjelder andre merker enn merkverksteder.Ser at Sørimport selger en del Rav'r i disse dager med Garanti! Om det blir noe problem med disse så må de jo sendes til USA? For ingen kan disse bilene i Norge!

kvolle6

BOS har ifølge selgeren min sendt en rekke utvalgte mekanikere på kurs, både sterkstrøm og annet de trenger for å yte service på B electric drive. Jeg spurte om de var opplært av Tesla, men fikk klar beskjed om at dette var MB tvers igjennom. Det var bare teknologi de delte med Tesla - alt annet er MB.

Det tror jeg borger for at BOS blir å holde seg til MB sine service og rep-opplegg, og det blir nok vanskelig å få særlig hjelp til RAV fra dem.

Dessuten - mener RAV har en større batteripakke enn MB?

Brorson

Litt rart at de ikke blir opplært der batteri og drivverket kommer fra?
Men tiden vil vell vise hva de har lært og kan klare å reparere?
Tror det er samme teknologi fra Tesla som er i Rav"n som de har overført til MB-B class
Ja det er større batteri i Rav'n 41,8 med topplading som i MB.

Brorson

Fikk beskjed fra Betil & Steen nå, at de reparerer bare egene merker?

kaiat

Det er vel vanlig i dag for de fleste merkeverksteder? De mangler vel også diagnoseutstyr for RAV'en din og du kommer ikke langt uten det når du skal reparere en moderne bil i dag. ;)

Ebola

#10
Det er kun utvalgte mekanikere med produktkurs som får lov til og reparere hybrid/elbilene til Mercedes. Det kreves totalt 3 kurs for og kunne jobbe med en Mercedes B-electric. Riskobevisstehet ved arbeid med høyspenning, høyvolt kvalifiseringskurs, og selve produktkurset på bilen
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA