Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservehjul?

Startet av xref, tirsdag 05. mai 2015, klokken 22:36

« forrige - neste »

Cobos

Sitat fra: Ipadjove på lørdag 11. april 2015, klokken 00:47
Kan jo begynne å lure på om bilen blir levert med hjul ja.. :P (Se vedlagt bilde)
Jeg vurderer også S70D :)
Jeg ville sendt denne til Tesla og bedt om å få den luftpute sveveteknologien den avbildede bilen tydelig har :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Rico

#16
Premium-pakken var galt priset, korrekt pris har kommet nå (21.900) og det kommer ikke tillegg når man velger alcantra i taket.

jkirkebo

Sitat fra: Erikhb på lørdag 11. april 2015, klokken 08:31
Premium-pakken var galt priset, korrekt pris har kommet nå (21.900) og det kommer ikke tillegg når man velger alcantra i taket.

Men, denne prisoppdateringen har også fjernet de nye fargevalgene for bilen selv om det sikkert snart er tilbake.

Fortsatt mener jeg det er en idiotisk kobling å kreve alcantara på dashbordet for å få elektrisk bakluke. Hater slike merkelige pakkeløsninger som gjør at man må velge mellom pest eller kolera...
Elektrisk bakluke burde vært skilt ut som eget valg. Gjerne sammen med elektrisk panseråpning ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TRM

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 11. april 2015, klokken 11:32
Sitat fra: Erikhb på lørdag 11. april 2015, klokken 08:31
Premium-pakken var galt priset, korrekt pris har kommet nå (21.900) og det kommer ikke tillegg når man velger alcantra i taket.

Men, denne prisoppdateringen har også fjernet de nye fargevalgene for bilen selv om det sikkert snart er tilbake.

Fortsatt mener jeg det er en idiotisk kobling å kreve alcantara på dashbordet for å få elektrisk bakluke. Hater slike merkelige pakkeløsninger som gjør at man må velge mellom pest eller kolera...
Elektrisk bakluke burde vært skilt ut som eget valg. Gjerne sammen med elektrisk panseråpning ;)
Elektrisk bakluke burde vel strengt tatt være inkludert på en så dyr bil som Model S er!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

B_Tesla

Da hadde jeg lett valgt premium pakke. Nå rimer prisen. Kombinasjonen av kurvelysene, elektrisk bakluke og sort tak er verdt pengene. Men fortsatt en del andre valg først.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

jkirkebo

Sitat fra: TRM på lørdag 11. april 2015, klokken 15:06
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 11. april 2015, klokken 11:32
Sitat fra: Erikhb på lørdag 11. april 2015, klokken 08:31
Premium-pakken var galt priset, korrekt pris har kommet nå (21.900) og det kommer ikke tillegg når man velger alcantra i taket.

Men, denne prisoppdateringen har også fjernet de nye fargevalgene for bilen selv om det sikkert snart er tilbake.

Fortsatt mener jeg det er en idiotisk kobling å kreve alcantara på dashbordet for å få elektrisk bakluke. Hater slike merkelige pakkeløsninger som gjør at man må velge mellom pest eller kolera...
Elektrisk bakluke burde vært skilt ut som eget valg. Gjerne sammen med elektrisk panseråpning ;)
Elektrisk bakluke burde vel strengt tatt være inkludert på en så dyr bil som Model S er!

Da blir den jo ennå dyrere :/

Hvis det er en dyr oppgradering (koster mye i produksjon) synes jeg det er helt ok at det er ekstrautstyr, men det bør da ikke kobles sammen med ting som enkelte absolutt ikke ønsker (slik som støvsamlende alcantara på dashbordet).

Det er omtrent like logisk som at autopilot-pakken kun skulle vært å få i kombinasjon med 21" felger og executive bakseter...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Mon tro om det er "botvon" for den alcantaraen for de som ser seg nødt til å ta den med av diverse årsaker. Er vel ikke bare å rive av. Lurer på hva som er under?

Hyperstress

@jk
Alcantaradashen samler ikke mer støv enn resten av dashen. Forskjellen er egentlig at støvet ikke vises på alcantaraen, bare på resten av dashen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Hadde en loaner med acantara på dashen denne uka. Jeg observerte det motsatte av det hyperstress skriver. Alcantaren samlet mer støv, og det vistes mer. Så lurvete ut hele greia. I tillegg var ikke alcantaraen særlig fint montert med små bølger i de skarpeste vinklene.


Hyperstress

Lol. Nice dog.

Regner med du med lånebil ikke har hatt mulighet til å observere støvsamling over særlig lang tid. Om en bruker klesrulle på alcantaraen når en tørker resten av dashen, så er min erfaring at støv vises mye raskere på resten av dashen. Støv vises generelt bedre på glatt overflate vs tekstiler.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TRM

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 11. april 2015, klokken 16:03
Sitat fra: TRM på lørdag 11. april 2015, klokken 15:06
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 11. april 2015, klokken 11:32
Sitat fra: Erikhb på lørdag 11. april 2015, klokken 08:31
Premium-pakken var galt priset, korrekt pris har kommet nå (21.900) og det kommer ikke tillegg når man velger alcantra i taket.

Men, denne prisoppdateringen har også fjernet de nye fargevalgene for bilen selv om det sikkert snart er tilbake.

Fortsatt mener jeg det er en idiotisk kobling å kreve alcantara på dashbordet for å få elektrisk bakluke. Hater slike merkelige pakkeløsninger som gjør at man må velge mellom pest eller kolera...
Elektrisk bakluke burde vært skilt ut som eget valg. Gjerne sammen med elektrisk panseråpning ;)
Elektrisk bakluke burde vel strengt tatt være inkludert på en så dyr bil som Model S er!

Da blir den jo ennå dyrere :/

Hvis det er en dyr oppgradering (koster mye i produksjon) synes jeg det er helt ok at det er ekstrautstyr, men det bør da ikke kobles sammen med ting som enkelte absolutt ikke ønsker (slik som støvsamlende alcantara på dashbordet).

Det er omtrent like logisk som at autopilot-pakken kun skulle vært å få i kombinasjon med 21" felger og executive bakseter...
Enig i resonnementet ditt, men hvor skal grensa gå for hva som burde være standard? Trenger alle xenon? Trenger alle regnsensor? Etc... Alle slike funksjoner gjør bilen litt dyrere, men mange av dem forventes i en bil som i et avgiftsnøytralt land er SVÆRT dyr. Jeg mener at elektrisk bakluke nå i 2015 burde ha vært på standardlista.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

sigurdi

Elektrisk Trunk og softclose Frunk burde vært stanard.
(Siste burde vært, men må jo ha noe nytt som kan komme senere. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

ihlhaug

Jeg vurderer også 70D nå. Har fra før en S85 uten autopilot med alt uten barneseter. Ønsker autopilot HW da jeg til stadig irriterer meg over at det finnes MDS med ACC sånn at man slipper å justere CC hele tiden, eller bremse/gasse, samt få opp fartsgrenser. I tillegg er 4x4 fint, men ikke noe jeg trenger. Kjører ikke lengre strekninger enn 50 km oftere enn 4-5 ganger i året, så tror rekkevidden skal gå fint. Hvis jeg skulle bestilt en 70D nå vil jeg da få forskjeller som next-gen seter, 4x4, autopilot HW, 60 km kortere rekkevidde. Bestiller jeg identisk med den jeg har nå blir jo dette fort 700k, og får vel solgt min får rundt 535k. Det blir fort et ganske stort mellomlegg, men jeg klarer ikke å la være å irritere meg over mangler på min MDS mtp hva autopilot-pakken tilbyr. Usikker på om jeg bare skal gå for dette eller prøve å bite i meg det at jeg faktisk må bruke CC hendelen eller foten ofte.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA