Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min første el-bil evt hybrid. Moss -Nydalen (Oslo)

Startet av Erlend_B, søndag 05. april 2015, klokken 16:10

« forrige - neste »

Erlend_B

Så da sitter jeg på Statoil Minnesund, prøvde hurtiglade med den nye automaten deres. Automat og bil begynner å krangle, vil ikke lade. Etter noen forsøk med resetting av automaten prøver jeg å starte bilen. Det gir gul varsellampe (bil med !) og rødt batterilys, og bilen går ikke fremover.
Noen som. Det har vært borti noe lignende? Dette er en 2014 mod, aldri testet hurtiglading før. Den tar forøvrig ikke 8A lading heller nå

God fredag den 13. :-)

Erlend

Mr.Zero

Hmmm. Snodig, men forsøk å koble fra 12v-batteriet. Skru av minuspolen. Du vil da resette noe av elektronikken - og kanskje får du liv i den igjen. Ellers blir det å oppsøke merkeverksted. Blir jo en garantigreie, dette.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

elektrolux

Er nok entret en slags selvbeskyttelses modus. Etter resett er nok alt OK.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Erlend_B

Takk for tips!
Bilen ble kjørt til verksted før jeg fikk testet å koble ut 12v. Oppdaterer tråden når de har fått sjekket den

Erlend_B

Da er bilen reparert og levert!
Har jeg skjønt dette rett var det kjølinga til batteriet som hadde tatt kvelden, og er nå byttet

PionerThink

Flott at det ordnet seg ;)
Var jo på en måte som Elektrolux var inne på, at systemet(BMS) gikk inn i en selvbeskyttelsesmodus. Viser at BMS fungerer slik det skal og beskytter batteriet mot overbelastning hvis noe uforutsett oppstår ???
Hadde jo vært interessant å høre litt mer detaljer om hva som hadde skjedd, men det er vel vanskelig å få ut av dem side det ikke akkurat er salgsfremmende ;D
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA