Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppsett av 16 A Lading Hjemme - Ikke mulig meg SHUKO?

Startet av nyfrelst, søndag 12. oktober 2014, klokken 11:31

« forrige - neste »

nyfrelst

Vi har valget mellom to Tekna-Leafer.
1) Nybil fra Nardo Bil Orkanger, til 257 000 (inkl alt vi vil ha, ekskl vinterdekk.) Forhandleren er 5 min unna. Leveringsklar om ca 2 uker.
2) Nybil fra Stjørdal Autosalg, importert fra Belgia, til 239 000 (inkl alt vi vil ha, ekskl vinterdekk.) Forhandleren er syv mil unna. Leveringsklar på fredag.

Vi kjenner til forskjellene med hensyn til garantilengde og lyktespylere, og det har ikke noe å si for oss.
Det vi derimot IKKE vil risikere, er å måtte kjøre/frakte Leafen til Stjørdal i tide og utide pga småfeil.

Så: Hvor ofte må en regne med å oppsøke importør/forhandler? (Jeg vet at dette varierer voldsomt avhengig av om en har problemer, men sånn roughly.) Kan evt reparasjoner av bilen tas der jeg bor, selv om Stjørdal autosalg har ansvar for garantien?

Gliderman

Har hatt Leafen siden januar, og etter noe småkrøll med en gang har det ikke vært noen besøk hos forhandler.
Regn med et enkelt og problemfritt bilhold.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Småfly

Hvis det er garantireprasjoner er det vel uansett Nissan som tar det, ikke den/de som har importert bilen.
Litt utenom, men hvis du skal kjøpe import og det er en standard tekna leaf får du de også billigere en 239K. Mange som ligger ute til 229K. Min ga jeg 225k for i mai og da begynner det å bli litt å spare. Den har gått i overkant av 5000km nå og vært problemfri så langt.


nyfrelst

Jeg har sett 1 stk eu-Tekna til 229 000, ellers ligger det aller meste til 239 000. Vil helst kjøpe i Trøndelag, iallefall om en må oppsøke importøren fysisk ved biltrøbbel.

Kan prøve å forhandle ned prisen selvsagt, men virka som at importøren mente at bilen vi har reservert, uansett vil forsvinne fort (det sier de vel uansett, men!)

Begge prisene er inkl skvettlapper, matter og tersellister.

tomrh

Sitat fra: nyfrelst på tirsdag 30. september 2014, klokken 07:08
Kan prøve å forhandle ned prisen selvsagt, men virka som at importøren mente at bilen vi har reservert, uansett vil forsvinne fort (det sier de vel uansett, men!)
De sier det, og vi vet hvorfor. Likevel blir vi påvirket og får det litt travelt med å bestemme oss, og det er det de vil. Men slapp av, det er aldri problem å få kjøpt en Leaf. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Brødbilsjåfør

Vi hadde vår leaf i 14 mnd å va nok innom verkstedet ca 15 ganger med klager å feilsøkinger etc..... Aldri brukt så mye tid å prakk på bil noen gang,selv om vi var veldi fornøyd me bila generelt,ble d my småprak. 33000 km på 14 mnd da.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Luftventil

Sitat fra: nyfrelst på mandag 29. september 2014, klokken 21:03
Vi har valget mellom to Tekna-Leafer.
1) Nybil fra Nardo Bil Orkanger, til 257 000 (inkl alt vi vil ha, ekskl vinterdekk.) Forhandleren er 5 min unna. Leveringsklar om ca 2 uker.
2) Nybil fra Stjørdal Autosalg, importert fra Belgia, til 239 000 (inkl alt vi vil ha, ekskl vinterdekk.) Forhandleren er syv mil unna. Leveringsklar på fredag.

Vi kjenner til forskjellene med hensyn til garantilengde og lyktespylere, og det har ikke noe å si for oss.
Det vi derimot IKKE vil risikere, er å måtte kjøre/frakte Leafen til Stjørdal i tide og utide pga småfeil.

Så: Hvor ofte må en regne med å oppsøke importør/forhandler? (Jeg vet at dette varierer voldsomt avhengig av om en har problemer, men sånn roughly.) Kan evt reparasjoner av bilen tas der jeg bor, selv om Stjørdal autosalg har ansvar for garantien?

Du vet at du får en fin E-Golf for 260 000 ja? Det er en mye bedre bil enn Leaf, og har også bedre rekkevidde.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

tomrh

Dette er en gammel tråd. Trådstarter har sikkert allerede kjøpt seg bil.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA