Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer P85D i stedet for fossil, forum skremmer, should I stay or should I go?

Startet av andreast, mandag 09. mars 2015, klokken 23:14

« forrige - neste »

andreast

Heisann!
Er det noen har litt peil på en lithiumombygget saxo, og kunne kommet og sett på den?
Fra før har den avgitt en kneppelyd ved forsøk på oppstart. Sliter nå med at bilen ikke tar lading, trolig pga. lavt batterinivå. Veldig sjarmerende bil som jeg er redd jeg ikke greier behandle slik den fortjener...

andreast

#1
Har dessverre ikke fått fikset bilen, og pga. manglende reperasjonskompetanse vurderes bilen derfor solgt som den er. Se tidligere finn-annonse for info: http://www.finn.no/finn/car/used/object;jsessionid=7EE92B46E2D2B400BE22CB49000AB49C?finnkode=51682935&WT.synd_type=finnbox

Elmo

#2
Jeg ser av kvitteringene at det er Alternativ Energi i Grimstad som har gjort ombyggingen.

Jeg foreslår at du ringer dem (telf. 37049446) og får ledetråder for hva som kan være feil.
Evt. så er den nærmeste jeg vet om som har kompetanse på AE sine ombygginger Elbilmek i Asker (telf. 96801716).

Såvidt jeg vet bruker AE bilens originale lader også etter ombygging. Hvis den ikke lader kan det som du sier være at batteriene har alt for lav spenning.
Det opprinnelig problemet ditt, dvs bare klikk men ingen fremdrift ved forsøk på oppstart kan tyde på at motoren er gåen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

andreast

Takk for svar Elmo.
Jepp, har pratet med begge disse ombyggerne. AE foreslo en tvangsladning som ikke ga ønsket resultat. Elbilmek antydet at fire batterier kunne være flate og at det kunne gjøre susen å bytte disse. Usikker på hva jeg gjør nå da det trolig koster en del å transportere bilen til Oslo også. At du tror motoren kan være gåen gjør ikke regnestykke bedre. Håper vel mest på at noen ønsker å ta sjansen på å gi bilen et lengre liv.

Elmo

#4
Jeg vet ikke helt hva du mener med tvangslading.
Hvis bilens lader ikke vil starte grunnet lav spenning så blir det vel med det.
Jeg har ekstern "hurtiglader" som kobles direkte på batteriene og som kan få opp basis spenningen så bilens lader "vil" starte, men jeg bor jo dessverre i Asker.

Jeg skal ikke si at motoren din er gåen uten mere info, men det kunne dessverre høres sånn ut på det lille du skrev.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynvingen

Kjenner igjen denne bilen fra finn-annonsen! Var faktisk å prøvekjørte den, vurderte sterkt å legge inn et bud, men såvidt jeg husker var det også da ladeproblematikk som gjorde meg skeptisk...

Uansett, hva ser du for deg av pris? inkl/eksl transport fra Hamar.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

andreast

Takk for tilbudet Elmo, snilt det.
Det de på alternativ energi mente med tvangslading var å holde den røde knappen på motoren inne, så skulle batteriene ta lading inntil vanlig lading kunne påbegynnes.
Innser at det er litt håpløst uten mekanikere her i distriktet. Ringte de lokale Citroen folka, som sa hm, ringer deg opp igjen og gjorde det ikke :)
Vanskelig å si en pris Lynvingen, innser at jeg ikke får igjen så mye, men håper jo at jeg kan få igjen litt. Det er jo litt uvisst hvor mye bil som står i garasjen her nå. Du får nesten gi et bud om du er interessert.

Lynvingen

Jeg forstår. Det er vel nettopp den usikkerheten/risikoen i hvor mye bil du egentlig har igjen i garasjen som man nesten må prise inn. Dersom du finner feilen kan man jo enkelt regne seg frem til verdien av reparasjonen og trekke dette fra markedspris på en kurrant bil. Er redd risikoen for fatal feil her er såpass stor at min betalingsvilje ikke er særlig høy, ihvertfall slik jeg vurderer det du skriver. Du får gi beskjed om du vil bli kvitt "problemet" eller velger å give på med friskt mot og åpen lommebok  ;)
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.


Lynvingen

eks eller inkl transport til Oslo?
Skal tenke på saken.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

andreast

#10
9000.- Eks. transport, men med årsavgift  :)

andreast

Oppdatert: Bud på 9000.- er mottat og avtale om kjøp er gjort. Sletter emnet ved gjennomføring av salget

elektrolux

Det var en rimelig batteripakke. Invester 10 000 kr i en skikkelig BMS så har du rimelig transport i lang tid.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynvingen

Var det egentlig det? Siste jeg hører er at Leaf-pakker, testet og godkjente, selges fra huggere rundt om i landet for omtrent samme prisen. Fakta er jo at huggerne må betale for speisialavfall om de destrueres, så de er ganske ivrige på å bli kvitt disse pakkene.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA