Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilwiki

Startet av cra, tirsdag 02. juni 2009, klokken 08:25

« forrige - neste »

cra

Sitter og er midtveis i vedlikeholdsladinga nå, men jaggu var det vanskelig å komme dit! Slet noe fryktelig med kommunikasjonsfeil på aparatet i dag. :(  Det var håpløst å få slettet feilmeldinger, sjekket vifte samt å få satt i gang vedlikeholdsladinga så lenge kabeleen var tilkoblet, men når jeg skrudde på tenninga så gikk det mye greiere. Da kjørte viftetesten med en gang.

Noen som har vært borti noe lignende, og som evt. vet om det kan være noen dårlige kontakter et sted eller lignende? Har ikke så veldig troen på akkurat det, siden det fungerer greit med tenninga på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Til vanlig må man ha tenningen eller lading på til å kunne lese ut data med instrumentet.

Noen funksjoner bare fungere med tenningen på. BMS feilmeldinger f.eks.
Man bruker instrumentet under lading bare til å lese ut ladeparametre og feil.

Kommunikasjonsfeil kommer og går, noen ganger veldig ofte and andre ganger sjeldent.

Det er typisk Think det, hurra!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Ja, det er veel bare slik det er.... :) Kunne bare ikke huske at jeg ikke fikk slettet feilkoder og slikt uten tenningen på (men ladekabel i) sist jeg fylte vann. Kanskje et tips å ta det med i den ellers så fantastiske oppskriften på hvordan vannfyllingen gjøres? Sjekklista er helt suveren å forholde seg til når man ska gjennom prosessen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

På FR-2000 kommer det opp tekst "sett på tenning eller lading" når man skal inn i BMS. Er ganske sikker på at det er tilfelle og at "kommunikasjonsfeil" alltid kommer hvis ikke en av delene er på.

Når du får kommunikasjonsfeil kan du trykke på den grønne tilbake-knappen for å resette og begynne forfra; det er ikke nødvendig å trekke ut OBD kontakten eller skru av og på tenninga.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Joda, jer er klar over at  jeg må sette i ladekabel eller skru på tenninga. Men mener å huske at kabelen i var tilstrekkelig ved forige vannfylling. Denne gangen prøvde jeg sikkert 50 ganger å få i gang vifte-testen uten å lykkes. Med tenninga på kom det med en gang. Sa mme for iverksetting av vedl. lading o g sletting av feilmeldinger i BMS. :/
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA