Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spennende elbilnyheter?

Startet av diax, fredag 21. mars 2014, klokken 23:53

« forrige - neste »

aaa3

Type2-Type1 er smart. Finnes en del ladepunkter der ute som bare har type 2. Jeg har kjøpt denen overgangen: http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Adaptor_Mode_3_til_mode_1_med_16A_Shuko
Men du kan ikke nyttiggjøre deg av 32 A med Outlander PHEV, max ladestrøm er 16 A.

tomrh

Sitat fra: asbaas på torsdag 13. november 2014, klokken 08:18
Type2-Type1 er smart. Finnes en del ladepunkter der ute som bare har type 2. Jeg har kjøpt denen overgangen: http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Adaptor_Mode_3_til_mode_1_med_16A_Shuko
Men du kan ikke nyttiggjøre deg av 32 A med Outlander PHEV, max ladestrøm er 16 A.
En dummy overgang koster jo like mye som en 16A type2-type1 (varenr 3215161 lengre nede på elbilhjelpens side). Jeg tenkte på adaptoren i sommer, men valgte heller å kjøpe den dedikerte kabelen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

aaa3

Ja, det er også en god løsning. Jeg valgte adapteret fordi jeg ikke ville ha så mye kabel liggende i bilen. Men lader du mye fra type2-stolper er sikkert kabelen du valgte bedre.

FrodR

Kan justerbar ladekladd 6-10-16A fra Elbilhjelpen som er linket til lenger opp brukes på Outlander og Leaf om hverandre?
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

FrodR

Kan nå svare selv, for Robort hos Elbilhjelpen bekreftet at det er samme kanel til Leaf og Outlander PHEV.
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

dissern

Sitat fra: tomrh på lørdag 15. mars 2014, klokken 23:10
Jeg tipper at Mitsubishi i Outlanderen har gjenbrukt ladesystemet fra i-MiEV? I så fall lades det med 13,7A med 16A-kabel og 9,1A med 10A-kabel (begge tallene målt selv).

Er dette bekreftet? Jeg nå brukt en ladekabel fra Charge Amps og ladet med 16A innstillingen som teoretisk skal lade batteriet på ca. 3,5 time. Dette er ikke tilfelle hvor det har tatt mellom 4 og 5 timer. Kan dette ha noe med lav temperatur å gjøre, at bilen senker ladestrøm?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

nofuelno

Sitat fra: asbaas på fredag 04. juli 2014, klokken 10:09
Jeg har kjøpt Charge-Amps kabel direkte fra produsenten i Sverige. Med frakt og moms ble det totalt kr 5650  :(,  ikke veldig mye å spare i forhold til å kjøpe hos http://elbilshop.no (hadde jo håpet å slippe momsen..).
Jeg lurer på om det virkelig kan forsvares å betale kr 1000 for å slippe kladden.
En utfordring med denne kabelen: Den har rett schuko-støpsel som er ganske langt. På noen ladestasjoner får jeg ikke lukket lokket, og noen funker ikke med åpent lokk! Jeg har lett etter en kort overgang/skjøteledning med 90 graders schuko, og som er beregnet for utendørs bruk, uten hell. Noen tips?
Den har heller ikke hull for liten hengelås, men den er vel ikke mye verdt som tyverisikring uansett. Bedre med kraftigere hengelås rundt ledningen.

Charge Amps kabelen leverer vi nå med vinklet støpsel.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

bluefox

Har 6-10-16A fra Elbilhjepen. Har ikke finmålt, men vi plugget inn med tomt batteri på Nordby og dro igjen derfra ganske nøyaktig 3.5 timer senere med helt fullt batteri.

Fonnis

Sitat fra: dissern på søndag 01. februar 2015, klokken 23:37
Sitat fra: tomrh på lørdag 15. mars 2014, klokken 23:10
Jeg tipper at Mitsubishi i Outlanderen har gjenbrukt ladesystemet fra i-MiEV? I så fall lades det med 13,7A med 16A-kabel og 9,1A med 10A-kabel (begge tallene målt selv).


Er dette bekreftet? Jeg nå brukt en ladekabel fra Charge Amps og ladet med 16A innstillingen som teoretisk skal lade batteriet på ca. 3,5 time. Dette er ikke tilfelle hvor det har tatt mellom 4 og 5 timer. Kan dette ha noe med lav temperatur å gjøre, at bilen senker ladestrøm?
Hei. Jeg sitter og vurderer Charge Amps selv, har du blitt noe klokere siden februar? Ser ikke at noen har svart deg på dette. Er ikke så interessant hvis den lader på 4-5 timer... Vil ha det ned i 3,5 om mulig - gjerne også om vinteren hvis det lar seg gjøre.

aaa3

Jeg bruker Charge-Amps kabel - fra 0-100 på 3,5 t med 16 A  ;)
Fint å kunne bruke 6 eller 10 A når tilgjengelig kurs ikke tåler 16.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA