Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i norske medier

Startet av FrankDal, tirsdag 25. august 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

FrankDal

Hei,

Vurderer sterkt Outlander PHEV som ny familiebil. Situasjonen vår er den at vi har 3 jenter - nyfødt, 5 år og 8 år. På setefronten betyr dette at vi vil ha et babysete med ISOfix base, en beltestol og muligens pute til størstemann.

Når minstemann vokser ut av babysetet, må hun over et i sånn stor bakovervendt sete. Men da bruker størstemann ikke lengre pute. I denne situasjonen vil vi trenge stort bakovervendt sete samt beltestol + en unge uten noe i midten.

Hvordan er Outlander PHEV i forhold til mitt behov?

Fiffik78

Vanskelig å si, bilen er relativt smal og har kun to Isofix punkter bak. Vi har en nyfødt bak passasjersetet (i en Maxicosi Pebble) og en fireåring i fremovervendt bilstol (moderat stor variant) bak førersetet. Plassen som er igjen i midten er ikke stor. Nå slipper jo dere unna med et stort sete så det bør gå, men midtplassen bør definitivt brukes til den som sitter på pute, og selv da er jeg ikke usikker. Synes bilen er mer en fireseter, men prøv, det kan også funke godt.

I lengderetningen er den uslåelig i dette segmentet.
Outlander PHEV 2014

dissern

Støtter meg til det Fiffik78 skriver da vi har gjort oss samme erfaring med våre 2 barn. Det kan være verdt å merke seg at isofix festene i baksetet er noe langt "ned" i setet i forhold til selve sitteputen, dette medfører at vår bakovervendte bilstol av typen Besafe Izi Kid X3 blir tiltet en del oppover slik at barnet sitter nærmeste fremoverlent i det som skal være normal sittestilling. For å motvirke dette så kan setet i seg selv tiltes til liggestilling, som da blir som en normal sittestilling å regne.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA