Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Zoe selges i Norge

Startet av Abenjaminsen, lørdag 07. mars 2015, klokken 20:56

« forrige - neste »

Abenjaminsen

Hei

Har just kjøpt meg en PHEV fra Tyskland.. Rundt 8000 på telleren..
Når den er fullladet viser den under 30 km... Er dette normalt?

Jeg har også en sikring på 10A i garasjen.. Noen tips/innspill som kan gjøres?
Kjedelig å bruke 5 timer på så lav km...

Hammerholt

Jeg har også hørt dette fra flere, kan det bekreftes fra andre? Jeg prøvekjørte en phev hos mitsubishi vollebekk, og den var fulladet men viste kun 30 km. Forhandleren forklarte dette med at det var kaldt ute nå, så det påvirket batterikapasiteten.
Er det sånn og forstå at hvis man bruker motorvarmeren fra ladenettet så vil man komme tettere opp mot 50 km som er oppgitt rekkevidde?

drphev

Min og. Men skrur eg varmeanlegget av stårbdet 49-50
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Abenjaminsen

Er vel kanskje litt dumt å skru av varmenanlegget i bilen når det er rundt 0 grader ute? Bruker den batteri hvis man bruker funksjonen i appen? som man kan sette på 10.20.30 min?

drphev

Nei, det er vel det som er poenget med appen at du skal kunne forvarme bilen med strøm slik at når du er klar til å køyre så held tempen seg utan bruk av dinosaurjuice.

Men å køyre utan varme på når tempen ute er 0 grader er heilt OK viss du bare skal til butikken eit par kilometer nede i gata og liknande. Bilen hadde jo ikkje blitt varm på den tida likevel. Einaste problemet kan vera dogging på frontruta.
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Fiffik78

Har du AC på vintertid (stjerna) så havner du på den rekkevidden. Normalt desverre.
Outlander PHEV 2014

Hammerholt

Så trikset er og slå av AC før man forlater bilen, og bruker forvarming 15-20 minutter før man skal kjøre? På den måten klarer man å dra 40-50 km på strøm gitt at AC er av?
Gir appen også mulighet til å lagre innstilling om at den starter forvarming hver dag kl 0600-0620 feks?
Er dette både motor og kupevarming?

PHEV-ftw

Denne telleren "husker" hvordan bilen har blitt kjørt tidligere og prøver basert på det å gi en så sannsynelig rekkevidde som mulig. Har du kjørt i 130 km/t dagen før og tømte batteriet på kun få kilometer så husker bilen dette og tror at du kommer til å gjøre det samme neste dag. Derfor kan det vises en lav rekkevidde selv når bilen er helt oppladet.
Altså så er det ikke sånn at det automatisk hopper opp til 52 km når bilen er helt fulladet.
Den beregner hva den tror er sannsynlig at du kan kjøre basert på hvordan du har kjørt tidligere, hvor kaldt/varmt det er, og hvor mye varmeapperatet/AC brukes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA