Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde - Vinter

Startet av Havebigfun, mandag 25. januar 2016, klokken 21:46

« forrige - neste »

Ellemelle

Jeg likte et av forslagene som ble skrevet under den tweeten; Hvis du står der for lenge så blir strømmen ført tilbake fra bilen til strømnettet. Det er jo rett og slett genialt.

Bjoris

Av de beste forslagene jeg har hørt så var det at bilen spiller kun Country musikk på høy styrke i ett døgn, om du ikke flytte bilen det beste;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

fredag

Hva med å redusere ytelsen på bilen for de neste x hundre kilometer jo lengre du står opptar ladeplassene uten å lade?

Står du en natt blir bilen forvandlet til en Fiat Panda med fullastet campingvogn på hengeren.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

cra

Mange artige forslag, men jeg tror nok det eneste "riktige" og aksepterte vil være å ta betalt for tida man står etter at lading er ferdig. Repeat offenders kan straffes hardere etterhvert.

Det har vel vært nok diskusjoner på forumet her til at man skjønner at det are blir spetakkel om egenskapene på bilen skal endres.  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cobos

Sitat fra: cra på mandag 12. desember 2016, klokken 17:46
Mange artige forslag, men jeg tror nok det eneste "riktige" og aksepterte vil være å ta betalt for tida man står etter at lading er ferdig. Repeat offenders kan straffes hardere etterhvert.

Det har vel vært nok diskusjoner på forumet her til at man skjønner at det are blir spetakkel om egenskapene på bilen skal endres.  ;) ;D
Det morsomme er jo at Tesla har hørt på deg cra, og du har fått det som du vil :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

spirrevipp

(Trekker denne over fra annen tråd for å ikke gå mer off topic)

Sitat fra: GOS på mandag 23. januar 2017, klokken 18:48
Jeg var så 'uheldig' å forsøke å besøke Lier 3 ganger i løpet av noen dager tidligere i Januar. Her var det garantert mange hjemme ladere. Noen av bilene var nedsnødde, og det snødde ikke så mye. Alle gangene sto det 4-5 biler i kø både på nord og sør. Disse fungerer ikke som ladere for de som er på langtur.

Noen andre erfaringer fra Lier nå i Januar? Har det hatt noen effekt med idle fee eller er det fremdeles mange om beinet? Var innom selv 5 januar, på Lier sør fant jeg en ledig plass men fikk ikke allverden ladehastighet. På returen så stoppet jeg på Lier nord, og da måtte jeg vente 15 min før jeg fikk ladet det jeg trengte for å komme meg videre til Porsgrunn.

Skikkelig kjipt om det alltid er kø på Lier, kommer man sørfra og skal tur-retur Gardermoen så blir det straks mer trøblete. Hvordan er det på Nebbenes, der er det vel kanskje nok kapasitet til at det aldri er noe problem? Lønner det seg å ta ekstraturen fra Gardermoen til Nebbenes for å lade der før jeg snur snuta sørover igjen for å slippe Lier tro?

Sitat
En kunne gjerne etablert superladere i byer/bynære strøk, men da bør en ta brukende betalt for det, f.eks de 1.4 kr/kwh og gjerne litt mer.

Helt enig! Introduser Citychargers med god kapasitet og betaling for alle. Gjerne med progressiv sats som oppfordrer til gjennomtrekk. Jeg ville ikke følt meg snurt av en slik løsning selv om jeg har gratis superlading, men det er vel sikkert folk som ville klaget.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Andrewas

Ifølge Google maps tar det 14 min å kjøre fra avkjøringen til OSL på E6 og til Nebbenes. Det blir dermed 28 minutter ekstra å ta omveien om Nebbenes i forhold til å kjøre rett mot Lier fra OSL.

Så dermed - antar du at du må vente i mer enn 28 minutter på Lier så tar du turen til Nebbenes. Eller du gjør det uansett fordi du rett og slett HATER å vente og tar ikke sjansen på Lier.

På Nebbenes er det aldri fullt.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.


Øyvind.h

Ja veldig overrasket over at rubiks kube /Nebbenes allerede opplever full belastning.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

spirrevipp

Skrekkscenariet er jo å første måtte vente en god stund, og deretter komme som nr 2 på en stole med en annen som har lav SoC og skal lade lenge - da går det vel endel tid.

Har man passasjerer som skal rekke fly så er det litt ubehagelig å ha ukjent ventetid på superlader, samt ukjent ventetid i passkontroll på Gardermoen når man skal utenfor Schengen.

Mulig jeg bekymrer meg unødig (er ganske fersk), men følte litt på det sist jeg var til Gardermoen selv om det viste seg å gå greit tidsmessig. Så lenge det ikke er fly eller ferge som skal rekkes så skal jeg vel klare meg, selv om jeg ikke er noen stor fan av å vente i kø for å starte å lade.  ;D



2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Amoss

Denne artikkelen er først og fremst om Model 3 og produksjonslinjene til denne. Men det dukket opp noe ekstra her også:
https://electrek.co/2017/04/21/tesla-model-3-production-line-automated-robot-snake-supercharger/
Sitat
It shows that Tesla has been setting up the assembly line for the Model 3 and it even hints at "Tesla automated parking Superchargers".

...

There's another permit obtained last month that caught my eye. It made a reference to "Tesla automated parking Superchargers":


When introducing the second generation Autopilot that Tesla thinks will enable them to reach fully autonomous driving, Musk said that Tesla would need to update its Superchargers so that they would work with autonomous parking.

Tesla's vehicles will need to be able to go to charging stations autonomously to recharge and since the company doesn't seem keen on wireless charging, someone or something needs to plug in the connector.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Superlading er gørrtreigt selv på full fart, så om Tesla skal være et fullgodt alternativ til fossil må man i det minste sørge for at man slipper å vente på å vente enda mer.

lunitiks

Didn't quite catch that Muffin, hva mente du? @Amoss plapret vel om "evnen til å supercharrg helt av seg selv", eller?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#403
Har ikke lest innlegget, måtte bare få ut et hjertesukk.

EDIT: Men nå så. Skal dette fungere må de lage ladeluker som virker også ;)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA