Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Salg av P106

Startet av Griffel, tirsdag 17. april 2007, klokken 08:02

« forrige - neste »

Griffel

På en ny jernbanestrekning i Frankrike satte det franske supertoget TGV tirsdag ny hastighetsrekord, med 575 km/h. Under rekordforsøket ble spenningen i ledningene hevet fra 27.500 til 31.000 volt. Motorene på toget yter 25.000  hestekrefter, skriver Le Figaro. (Altså litt mer enn en vanlig Elbil). I tillegg er hjulene noe større enn for vanlige TGV-tog.

Et japansk magnetsvevetog har tidligere nådd 581 kilometer i timen.
Det var nok meningen å slå svevetoget men det gikk altså ikke denne gangen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Som du sier var den magnetisk svevetoget som er fortsatt fortest. Teknologien bak den var utviklet i England  under proffessor Erik Braithwaite. Etter at forskningspenger forsvant ble det frittfram for andre, akkurat som Zebra batterien som var utviklet av det britiske tog selskapet. Det er ikke alltid nok å ha den store ide. Men det er godt allikevel at noen satser på fremtidsrettet teknologi. Ser fram til sveve elbiler men det er jo sporveien som koster flesk i dette tilfelle. Hilsen Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA