Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: RTTI - Real Time Traffic Info

Startet av Kimpala, fredag 06. mars 2015, klokken 18:36

« forrige - neste »

flux

Dette blir veldig spennende, tror Tesla kan ha fått til noe lurt her, de har jobbet lenge med dette og det er vel absolutt et potensiale for at det kan dukke opp ny DC-DC ladeteknologi.

Jeg tror at denne "bufferboksen" kan bli en gamechanger som kanskje ikke markedet helt ser med det første.



Øggen

Har tenkt på en ting. Var ikke produksjonen av biler delvis redusert grunnet manglende tilgang på batterier? Virker da merkelig at dette skal komme om 6mnd, altså før GF er ferdig.
Men uansett, blir dette et system med solcelle paneler i en "pakke" er det faktisk interessant om ikke prisen blir hinsides. Kanskje en egen "supercharger" hjemme

RaBalder

Batteri til hjemmet kan være en litt annen divisjon enn bilbatterier.

Vekt og volum er ikke like kritisk for et batteri man stabler i garasjen eller kjelleren. Da er det kanskje viktigst å få billige greier med god kapasitet på bekostning av volum og vekt.

Så det er ikke sikkert at disse to stiene for produksjon er helt sammenfallende. Kanskje er det innsamlede byttede Tesla-batteri-celler man nå tenker selge som "hjemme-batterier"

Amoss

Sitat fra: Øggen på tirsdag 17. februar 2015, klokken 00:53
Har tenkt på en ting. Var ikke produksjonen av biler delvis redusert grunnet manglende tilgang på batterier? Virker da merkelig at dette skal komme om 6mnd, altså før GF er ferdig.

Panasonic har hele tiden jobbet med å utvide leveransene av battericeller til Tesla, og bla. gjenåpnet noen fabrikker. Joda, det var lenge snakk om at det var tilgangen på batterier som var flaskehalsen i produksjonen. Men har ikke hørt så mye om det så å si det siste året eller så (+/- noen måneder).

Så når de trekker frem dette kortet - som  de jo hele tiden har sagt de vil komme med når de har nok celler tilgjengelig - så ser det ut som om Panasonic har klart å øke produksjonen ikke bare til det nivået som bilproduksjonen trenger i dag, med bare Model S, men også i morgen, med Model X og enda litt over. Da er det "bare" Model 3 som ha batterier fra GF....

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sigurdi

Kan jo også være at de planlegger større batteri og regner med inbytte batterier som kan brukes til lagring.
Om sån ca 6 måneder, når de første X blir levert kunder. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA