Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading ved Gøteborg

Startet av nien, lørdag 26. april 2014, klokken 01:28

« forrige - neste »

nien

Twizy fra 2012 begynner å få trivelige priser i England etter at salget av el motorsykkelen har kollapset fullstendig... Men jeg synes den er så sær at den er kul og kunne passe fint ved siden av garasjen min... har noen på forumet importert en sånn Renault / er det feller en kan gå i avgifts messig eller teknisk / kontakt ladekabel osv.... Burde vel la seg gjøre å sette på en schuko kontakt ?? Ingen av de twizyene jeg har sett har leid batteripakke... Ble ikke leasing av batteri gjennomført i england ...?

aurba

Jeg undersøkte litt med Renault Finance, de svarte på spørsmålene jeg sendte, men var ikke særlig imøtekommende vedrørende import av Twizy til Norge.
Jeg forstod det som at eksport til Norge ikke var lovlig i.h.t. leasingavtalen på batteriene.
Det hadde vært fint om noen kunne undersøke mulighetene vedrørende import og finne ut hva som kan hindre med gjeldende handelsavtaler med EU.
Ellers så er temaet vedrørende opphør av leasingavtale tatt opp på http://www.twizyowners.com/showthread.php/1038-Refusing-to-renew-battery-hire
Think City 2010, Lithium

Elmo

Det er nå en Twizy i garasjen på IT-Fornebu som eieren har importert selv, og betaler leien i Euro direkte til "utlandet". Jeg kan finne regnr etter påske hvis du vil.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

rullemann

Endte du opp med å importerer? Noen andre som har mere erfaring med dette?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA