Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Helårsdekk E39 Stavanger - Sandane

Startet av Stebben, lørdag 21. februar 2015, klokken 00:45

« forrige - neste »

Stebben

Hei,noen som har erfaring med 18" sommerfelger på elgolf? Tenker på bredden på dekket, lasteineks,mindre rekkevidde,støy?
Kunne få 215/40/18 men da var lasteindeks 89,skal være 91 på el golf, er dette viktig?
Ser de fleste har 225/40/18,forslag?  ???

Råde

Lasteindeks betyr litt i forhold til slitasje. Jeg har valgt et goodyeardekk med rullemotstand B. Det kan jo godt hende at det er bedre en 215-dekket på nettopp dette. Støy er vel både dekkspesifikt i tillegg til bredde. Se første post i dekk og felg tråden. Der er det linket til en test av dekkstøy.
e-Golf | X75D

4Matic Fanatic

Du får feil på teknisk/PKK om lasteindex er lavere enn kravet i vognkortet.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Audigaudi

Jeg har merket vesentlig mer støy og redusert rekkevidde ved valg av 18". Dog har jeg ikke noe b-merket sommerdekk, så dekktype kan helt sikkert ha mye og si.
Men etter hva jeg forstår har E-Golfen mindre isolasjon og er således mer utsatt for støy enn vanlige Golfer.

HelectriC

Sitat fra: Audigaudi på søndag 01. februar 2015, klokken 07:20
Jeg har merket vesentlig mer støy og redusert rekkevidde ved valg av 18". Dog har jeg ikke noe b-merket sommerdekk, så dekktype kan helt sikkert ha mye og si.
Men etter hva jeg forstår har E-Golfen mindre isolasjon og er således mer utsatt for støy enn vanlige Golfer.

Jeg synes ikke mine 18" Nokian Hakka R2 støyer særlig mye. Nå har jeg ikke kjørt på 15 eller 16 så vanskelig å sammenligne, men jeg gikk egentlig utfra at støynivået ville bli "ganske" høyt, men det er det ikke. Kanskje noe med dekktype å gjøre, står noe lignende "low rolling resistance" på dekkene.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Stebben

Heia,noen som vet om 215/45/18 92w er innfor kravet? Noen med erfaringer med den dim?

Råde

Sitat fra: Stebben på mandag 02. februar 2015, klokken 00:01
Heia,noen som vet om 215/45/18 92w er innfor kravet? Noen med erfaringer med den dim?
Det skulle akkurat være uttafor mht rulleomkrets. 215/40-18 derimot gir riktig rulleomkrets.
e-Golf | X75D

Sonus

Sitat fra: Stebben på mandag 02. februar 2015, klokken 00:01
Heia,noen som vet om 215/45/18 92w er innfor kravet? Noen med erfaringer med den dim?

Jeg hadde 215/45/18 Pirelli på min Volvo V50. Ikke veldig imponert, men detf finnes noen få andre leverandører i denne dimensjonen. På denne dimensjonene bør du ha 7.5" brede felger slik at ikke felgen blir breiere enn dekket.

For å sjekke om man er innenfor eller utenfor tillatt økning/reduskjon i rulleomkrets kan du bruke www.willtheyfit.com

Selv velger jeg 225/40/18 på 8.5" bred felg, men det er av utseende og ikke maks rekkevidde.

HelectriC

vil tro at 215/40(45) er dyrere dekk. 225/40 er en vanligere dimensjon og produseres da også i større volum og prisen blir da lavere. vil nesten ikke vite hva i3 eiere må betale for sine dekk som kun produseres for 1 bilmodell.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA