Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smell i forstilling?

Startet av Snorreholberg, lørdag 11. oktober 2014, klokken 14:38

« forrige - neste »

Muffinman

#15
Jo da, tok det opp med en amerikaner ved et reklamasjonsbesøk. Følte vel at det ble snakket vekk og at det var null forståelse for problemstillingen.

SitatWe``ll certainly look into that for you sir

En frase som ble gjentatt mange ganger, spesielt når man ikke hadde gode svar :)

AndreS

Jeg tror ikke man nødvendigvis kan gå ut i fra at en slik beskjed til en enkelt serviceteknikker eller lignende en gang gjør susen desverre. Det hadde sikkert hatt mer tyngde i en e post signert av flere med bilder eller en god forklaring i hva problemet er.

Man må huske at amerikanere er redde for søksmål, så slike ting som er unike for en produsent kan lett bli skummelt for dem
I3 i bestilling

Amoss

Sitat fra: AndreS på mandag 29. september 2014, klokken 14:41
Jeg tror ikke man nødvendigvis kan gå ut i fra at en slik beskjed til en enkelt serviceteknikker eller lignende en gang gjør susen desverre. Det hadde sikkert hatt mer tyngde i en e post signert av flere med bilder eller en god forklaring i hva problemet er.

... eller fra enkelte eiere. Slik som dette er helt klart en sak for TOC å skalere opp til rette vedkommende hos Tesla. Det er vel bla. nettopp for å stå samlet i slike saker at man overhode har en "owners club"?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

don

Hva med noe så enkelt som spylervæsken? Jeg har inntrykk av væsken som ble levert når jeg fikk bilen ikke akkurat inneholdt stort med sprit? Og jeg har faktisk ikke fylt på mere selv enda - men blir nok å måtte gjøre det før kulda setter inn...
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

Brede

Jeg har forsøkte å spille inn diverse problemer til Tesla på vårparten, stort sett etter innspill fra forumet her. Enkelte ting tok de veldig tak i, fikk blandt annet telefon fra Jerome Guillen og Elon Musk personlig angående ladeproblematikk og hvordan de ville løse dette.
Innerskjermene tror jeg likevel ikke helt de skjønte problemet med, de ville selvsagt se på saken og så videre..
De sa dette var noe de ville ta med inn i utviklingen av Model X blandt annet, men ingen løsninger for S'en.

Personlig så tror jeg at dette kan bli det desidert største problemet vi må hanskes med på vintertid, jeg hadde selv tre-fire ubehagelige opplevelser i vinter..
Ved to anledninger løsnet is i hjulbuen og medførte kraftige smell og det føltes som om bilen "hoppet" da disse glapp ut forbi hjulene, skummelt i 70-80km/t.
Opplevde også en gang at venstre hjul låste seg ved sving i lav hastighet pga. bunnfrossne hjulbuer, hadde heldigvis med isøks...


petersv

Inneskjermen i vatt er vel ikke unikt for Tesla, men kombinasjonen av minimal klaring og vattskjermer er nok det.

Kim L

Noen må da kunne sende bilder og spørsmål til Tesla i USA ,,, har ikke fått min ennå men ser jo at det er et problem...

Muffinman

#22
Bilde fra en annen tråd.

Stoppet og fant denne saken hengende ut sideveis, og det knaste godt i karosseridelene når jeg hevet bilen slik at det gikk an å fjerne den.

Tror at det åpenbare strakstiltaket er å være proaktiv; rutinemessig kontrollere og fjerne det man kan når det er mulig når det er forhold for at dette skal kunne oppstå. Ved kjøring fra lavlandet ved temperaturer rundt eller litt over null og oppover fjellet til synkende temperatur er det all grunn til å være på vakt.

ctr46

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. september 2014, klokken 22:33
Bilde fra en annen tråd.

Stoppet og fant denne saken hengende ut sideveis, og det knaste godt i karosseridelene når jeg hevet bilen slik at det gikk an å fjerne den.

Tror at det åpenbare strakstiltaket er å være proaktiv; rutinemessig kontrollere og fjerne det man kan når det er mulig når det er forhold for at dette skal kunne oppstå. Ved kjøring fra lavlandet ved temperaturer rundt eller litt over null og oppover fjellet til synkende temperatur er det all grunn til å være på vakt.

Bildet du linker til fungerer ikke...
85D

joopsahl

Mange kloke hoder her, så hvordan forhindre at snøen pakker seg under skjermene (ser bort fra plast eller silikon)?
har solgt min siste fossilbil

B_Tesla

Har ikke kjørt tesla på vinteren enda, men må si at det på min forrige BMW pakket seg lovlig mye snø bak. Mange ganger måtte jeg frem med hakke, og jobbe isen ut av hjulbuen. Var ikke fullt så ofte et problem fremme.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA