Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Finansiering

Startet av Powerflux, fredag 30. januar 2015, klokken 12:29

« forrige - neste »

Powerflux

skulle bli innført ville en mopedregistrert elbil helt klart vært interessant!
Så er spørsmålet, hva funker?

Jeg bør ha rekkevidde I nærheten av 1. gen Leaf så Buddy, Reva o.l utgår. Også ting som tazzara er HELT uaktuelt!

Finnes det I det hele tatt noe som kan brukes??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

sølv-pilen

Ettersom moped har en øvre hastighet på 45 km/t blir det vel enklere å få en El sykkel en moped på batteri?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

elektrolux

Hva med en 3 hjuls Elio?

Ikke elektrisk enda, men lettere å bygge om MC enn bil, og ser veldig behagelig ut.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Powerflux

Sitat fra: sølv-pilen på søndag 11. januar 2015, klokken 22:17
Ettersom moped har en øvre hastighet på 45 km/t blir det vel enklere å få en El sykkel en moped på batteri?
Hehe, ser at jeg formulerte det litt dårlig :-X
Tenker på biler som kun har 4 sifre i skiltet, àla Buddy etc. og som kjører vanlige biler!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

edyrli

Jeg vil tro NiMh Buddy er det beste alternativet. Den vil ikke matche rekkevidden til 1 Gen leaf på varme sommerveier men om vinteren derimot. Da vil jeg tro forskjellen er minimal. Buddyen har fossil varmer, batterivarmer og NiMh batterier som er mindre kuldefølsomme enn Lithium. Lunde fikk faktisk bedre rekkevidde utav denne enn på en trilling.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

TorAtle

Det finnes ingen MC-registrerte kjøretøy som "kjører som vanlige biler". Utrolig hva folk gjør for å spare en krone...Hva med å ta bussen?
2014 BMW i3

Powerflux

Nei, det ser mørkt ut mtp å finne noe som er brukandes!!

Kollektivt er fullstendig uaktuelt, jeg har bedre ting å kaste bort tiden på en å sitte å dingle på et fremkomstmiddel som tar 3 ganger så lang tid som å kjøre!

Da får man håpe på at godene varer leeeenge! Har man først blitt vant til å kjøre gratis så er det surt å begynne å betale igjen :-X
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

sølv-pilen

Sitat fra: TorAtle på torsdag 15. januar 2015, klokken 18:56
Det finnes ingen MC-registrerte kjøretøy som "kjører som vanlige biler". Utrolig hva folk gjør for å spare en krone...Hva med å ta bussen?
Denne forstår jeg ikke? Secma er jo en mc som kjøre som bil?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

TorAtle

Sitat fra: sølv-pilen på torsdag 15. januar 2015, klokken 23:27
Denne forstår jeg ikke? Secma er jo en mc som kjøre som bil?

Jeg har faktisk kjørt en slik. Morsom på tross av berenset effekt. Men å kalle den for en vanlig bil er å dra det litt langt.
2014 BMW i3

elektrolux

Sitat fra: TorAtle på torsdag 15. januar 2015, klokken 18:56
Utrolig hva folk gjør for å spare en krone...Hva med å ta bussen?

Tipper det ikke nødvendigvis er snakk om beløpet, men mer hvor pengene faktisk går.

Selv bruker jeg gjerne hundretusener på bomtilpassete kjøretøy bare jeg slipper å sponse studieturer til bommen i PPortogasl, og styrehonorarer og utbytte til bompampene.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA