Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CHAdeMO-adapter for Europa

Startet av mr.rs4, fredag 06. februar 2015, klokken 13:05

« forrige - neste »

mr.rs4

Alt.1-6 Hvilke lade stasjon hadde du valgt hjemme om du har 1fase 230v og maks 20amp. 
Alt.7-11 Hvilke lade stasjon hadde du valgt hjemme om du har 3fase 400v og maks 16amp.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Veggen

Du har glemt det mest opplagte valget som holder for minst 90% av brukerne.
Ladekabelen som følger med bilen med blå adapter og 32A blå industrikontakt.

De aller fleste overvurderer ladebehovet før de får bilen.

mr.rs4

Oppdatert med Tesla egen mobile lader(alt 6).
Men tenkte i første omgang på fast stasjoner lade stasjon, men mobile lader til tesla må vel få bli med.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Bjørn

Ganske mange som har 2 stk UMC'r.. hvorav den ene henger på veggen i garasjen, og fungerer akkurat like godt som feks en Saltoboks..

RaBalder

Det var en underlig liste.

Hvis man skal ta med enkelt-produkter, så mangler man jo minst 1000 ladestasjoner/leverandører.

Og hvilken Tesla-eiere er det som monterer en Type1-ladestasjon for å lade sin Tesla?   :o

mr.rs4

Stemmer det, tok vekk type 1 lader.

Var bare for å se en enkel oversikt hva andre har gjort. Vet vel kanskje de fleste bruker 13/16A med ladekabelen som fulgte med bilen. At 32amp med ladekabelen som fulgte med bilen kommer lengst opp, var vel litt overraskende, da det ikke er mange som har så mye strøm i hus. MEN det er vel kanskje litt overivrige Tesla eiere(som er her inne) som har det :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Muffinman

At man bruker blå 32A industrikontakt betyr ikke at man nødvendigvis har en kurs sikret med 32A. Selv hadde jeg inntil i høst en blåkontakt på 20A kurs. Har dessuten lest om flere her inne som setter opp denne typen stikk på enda svakere kurser.

OleJA

Eneste grunnen til at man skulle trenge noe annet enn Teslas medfølgende ladekladd, er dersom man har tilgjengelig 400V med mer enn 16A - Og det er ikke engang en av forutsetningene her. Forstår ikke helt hva som er hensikten med denne undersøkelsen....
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Brede

Jeg har også svart at jeg bruker UMC på blå 32A industrikontakt, men den står på en 16A-kurs.


RaBalder

Rotete liste nå.

1. valg og et lengre ned i listen er helt like nå.

7. valg som gjelder 400V iflg. overskriften er nå en blå kontakt. Er vel ikke mange som setter opp en blå kontakt på et TN-nett.

mr.rs4

Hehe, var ikke lett dette nei. Men jeg fikk ihvertfall en liten oversikt på hva som blir brukt.

Tror bare jeg avslutter :o
Ikke vits å lage når det blir rot i systemet :P
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

sn0le

Kjører blå 32A kontakt på en 16A kurs.
Etter 7 mnd og snart 20.000km har jeg ikke følt noe behov for raskere lading.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA