Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spekke opp ladeplasser på jobben - Hva skal man gå for?

Startet av elbikefun, tirsdag 16. februar 2016, klokken 08:52

« forrige - neste »

elbikefun

Jeg skal prøvekjøre PHEV hos min lokale Mitsubishi-forhandler i morgen. Fryd og glede :-)

Bilen kan jo ha fremdrift av bensinmotor alene, kun strøm eller kombinasjon strøm & bensindrift. Korrekt ?


Lurer på hvordan man kan se i displayet; hva som for øyeblikket besørger fremdriften ?

Jeg har litt redusert hørsel; slik at jeg ikke nødvendigvis vil høre  om bensinmotoren har startet opp av seg selv. Regner med at det ikke er turteller/motoromdreinings-teller i bilen; slik at jeg ikke kan få et hint av dette.


En annen liten detalj:
Leser at noen beskriver bilseter som er litt "skranglete". Gjelder dette også 2016-modellene ?

Det beskrives i annonsering at 2016 modellen har fått 130++ "forbedringer". Hadde vært artig med oversikt over disse.....
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

rkiljet

Du har rett i kjøremodusene. Det er en indikator i displayet ved speedometeret som viser energistrømmen i bilen vha piler og symboler.

Motor->Batteri
Batteri->Fremdrift
Motor->Fremdrift

elbikefun

-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

kalea

Stemmer som han skriver her at du kan sette denne avlesning i displayet. Du kan også lese det av på skjermen.
Bilen er ikke utstyrt med turteller i tradisjonell utførelse, men det er en pådragsindikator. Fungerer bra den.
Kjenner meg ikke igjen i det du skriver om setene.
2016 Mitsubishi Outlander PHEV - Instyle+


elbikefun

Sitat fra: rkiljet på tirsdag 12. januar 2016, klokken 08:40
Hvordan gikk prøvekjøringen? Hva synes du?


Prøveturen ble dessverre preget av sludd/ glatt føre, mørke og kø-trafikk. Fikk heller ikke med kona og ungene; som også er viktige premiss-leverandører ;-)

MEN jeg har nok en prøvetur i morgen :-)  Skal gi rapport da ;-)


Jeg fikk jo en del inntrykk på turen jeg hadde; tross ovennevnte vær/trafikk-forhorhold. Kjøpte ny Honda CRV av forrige generasjon ( den med side-hengslet dør) i 2006-2007. Så den er jo en referanse for meg.

Sammenlignet med den; har Outlanderen et litt større bagasjerom; som er supert. Syntes også at finishen er alright. Utstyrsmessig er OUtlanderen (Instyle+) veldig bra. 
Opplevde støynivået som akseptabelt. Det var nok mer vei/dekk-støy jeg hørte i høy hastighet enn motor/drivverk. Hørte jo når bensinmotoren slo inn; men ikke påtagende.
Effektmessig; opplevde jeg bilen som akseptabelt kvikk; når jeg testet aksellerasjon. Holdt farten greit (kun fører uten bagsje og passasjerer).

Ift. Outlanderen som hybrid; må jeg avvente å gi tilbakemelding. For at denne bilen skal være aktuell for meg; må den fungere like godt som en diesel/ bensin-variant for å være relevant. At bilen totalt skal ha lavere driftskostnader enn om jeg hadde valgt en ren diesel eller bensin-variant.

Kjøremønsteret mitt er 90 % småkjøring (t/r jobb & henting av barn ca 3,5 mil daglig). En og annen weekend på 15 mils-tur til barndomshjem.

Jeg melder mer etter neste prøvetur.
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA