Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor fryse ved hurtiglading?

Startet av kvolle6, søndag 18. januar 2015, klokken 23:38

« forrige - neste »

kvolle6

Vel, om det ser litt komplisert ut så er det vel viktigst å ha fokus på begrensninger som følger B-ED. Er EL-opplegget som er skissert likt i en B-ED? Tenker her bla.a på LED-lykter bak hvor en skal koble til på.

Dersom det må programmeres mot selve lys-systemet i bilen, er dette mulig i en B-ED når selve kroken pr definisjon ikke støttes?

Jeg har sett referert at det koster ca 50000(!) å få krok på en ordinær B-klasse. Da kan vi jo bruke litt planlegging for å få montert krok skikkelig men rimelig på en B-ED? [emoji6]

Lars-bgo

Det ser jo greit ut, den eneste utfordringen er å demontere støtfanger dekselet og få det på igjen uten å "gjøre skade", dette er enkelt om man har gjort det før men kan by på utfordringer første gang. Noen som har " oppskriften"? (Ligger kanskje på YouTube?)

Når det gjelder el-settet kan dette gjøres enkelt og raskt ved å rett å slett koble seg direkte på de aktuell ledningene, dette kan ikke anbefales da det gir feilmeldinger via CAN. Her vil man måtte "følge boken" og få hjelp av et verksted, de to siste gangene jeg har hatt utfordringen har dette krevd at bilen måtte til merkeverkstedet.
Er det tilfellet med B klasse og bilen ikke er tillat med hengerfeste kan dette bli et uoverkommelig hinder...
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA