Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjær fra vindusvisker hoppet ut. Noen som har en aftrekker i Oslo området?

Startet av Bjoris, søndag 20. desember 2015, klokken 10:57

« forrige - neste »

Bjoris

Som elbilmannen i vennegjengen har jeg blitt oppringt om en EGolf som ikke tar lading. Det er prøvd Shucko og CCS uten hell. Jeg har ikke sett på bilen, men skal møte dem nå ved en type 2 lader uten at jeg har store forventinger til at det vil gjøre susen når både begge e nevnte metodene ikke fungerer.

Noen tips? Kan EGolf resettes på noe vis som en Tesla? Det er ingen feilmeldinger, men det var noe som hadde blitt varmt, antakelig ladekladden, men det var litt via, via info så det er muligens ikke rikig
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

jkirkebo

Sitat fra: bjoris på lørdag 14. november 2015, klokken 12:12
Som elbilmannen i vennegjengen har jeg blitt oppringt om en EGolf som ikke tar lading. Det er prøvd Shucko og CCS uten hell. Jeg har ikke sett på bilen, men skal møte dem nå ved en type 2 lader uten at jeg har store forventinger til at det vil gjøre susen når både begge e nevnte metodene ikke fungerer.

Noen tips? Kan EGolf resettes på noe vis som en Tesla? Det er ingen feilmeldinger, men det var noe som hadde blitt varmt, antakelig ladekladden, men det var litt via, via info så det er muligens ikke rikig

Prøv det eldste trikset i boikja først; koble av strømmen. I eGolfens tilfelle betyr det å løsne på en av polene på 12V batteriet, vente et par minutter og så koble til igjen. Det har ofte løst mange problemer på f.eks Leaf.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

als77

Og ikke minst; prøv flere ganger :)
Fikk feilmelding fra hurtigladeren fordelen dag "bilen må være slått av" (noe den var). Plugget fra og plugget inn igjen, og på tredje gangen så startet den å lade.

Bjoris

Den tok lading til slutt, det hadde skjedd under lading på skjøteledning så antar bilen stengte ned en stund pga feilmelding i klasse eller noe eller noe?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Alessandro Volta

#4
Sitat fra: bjoris på lørdag 14. november 2015, klokken 20:35
Den tok lading til slutt, det hadde skjedd under lading på skjøteledning så antar bilen stengte ned en stund pga feilmelding i klasse eller noe eller noe?
Vi ladet også med skjøteledning fra gammel stikkontakt i låven.. Det gikk helt fint inntil det plutselig, av og til, ikke gjorde det lenger. Det rare var at bilen, hver gang den av og til ikke tok lading (ikke lys i ladekladden) heller ikke ville lade fra enkelte andre plasser. Holdt jo på å drive oss til vanvidd  :). Til slutt prøvde jeg (tilfeldigt) å resette ladekladden og da virket det en stund.. Etter litt grubling kom jeg på at skjøteledningen måtte være synderen og ettersom det var en gammel billig ledning fra Europris uten jording var det på tide å kjøpe en ny. Etter det har det ikke vært noen problemer..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA